لیبرمن: نتانیاهو از ایران و حزب الله برای اسرائیل خطرناکتر است

وزیر جنگ و اقتصاد پیشین رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را خطرناکتر از ایران، حزب الله و حماس دانست.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب افراطی "اسرائیل خانه ما"  و وزیر جنگ و اقتصاد پیشین کابینه بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه "کان ۱۱" تصریح کرد بزرگترین خطر برای اسرائیل نه ایران است، نه حزب‌الله، نه حماس بلکه بنیامین نتانیاهو است.

شامگاه شنبه و تا ساعاتی از بامداد یکشنبه شهر‌های اشغالی از جمله تل‌آویو برای یازدهمین هفته متوالی شاهد تظاهرات بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست علیه اصلاحات قضایی مورد نظر نتانیاهو بود.

تظاهراتی که علاوه بر مخالفان نتانیاهو شماری از طرفداران او را به خیابان کشید تا دو قطبی معترضان تشدید شود تا حدی که یکی از طرفداران حزب "لیکود" با خودرو شماری از معترضان را در هرتزلیا زیر گرفت و آنان را زخمی کرد. هاآرتص در انتقاد از کابینه ضمن هشدار درباره افزایش خشونت علیه معترضان نوشت که شب گذشته شاهد زیرگیری، ضرب و شتم، پرتاب اشیاء از سوی طرفداران لیکود به سوی معترضان بودیم که مقدمات جنگ داخلی است.

در تحولی دیگر، کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرد ۲۵۰ افسر بلندپایه ارتش، شاباک، موساد، بازنشستگان نظامی، روسای پیشین موساد و شاباک در نامه‌ای سرگشاده به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، او و کابینه‌اش را به نابودی امنیت صهیونیست‌ها متهم کرده‌اند.

نداف ارغمان، رئیس پیشین شاباک در واکنش به ادامه پافشاری نتانیاهو به اصلاحات قضایی با وجود ۱۱ هفته تظاهرات تاکید کرد که در صورت تصویب نهایی این اصلاحات، اسرائیل به رژیمی دیکتاتوری تبدیل خواهد شد و شاهد فروپاشی نهاد‌ها خواهیم بود.

یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق اسرائیل و رهبر اپوزیسیون نیز اعلام کرد افزایش بی‌رویه خشونت علیه معترضان توسط اراذل و اوباش حامی لیکود را شاهدیم، حزب لیکود باید اوباش خود را از خیابان‌ها جمع‌آوری کند و نخست‌وزیر باید این اقدامات را محکوم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار