۵۸ درصد صهیونیست‌ها، جنگ داخلی را سناریوی محتمل می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از صهیونیست‌ها جنگ داخلی در اراضی اشغالی را محتمل می‌دانند.

نظرسنجی انجام شده توسط کانال ۱۳ اسرائیل نشان داد که ۵۸ درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که شروع جنگ داخلی یا درگیری‌های خشونت آمیز در خیابان‌ها سناریو‌های محتمل هستند.

بر این اساس، ۳۱ درصد اظهار داشتند که باور ندارند که جنگ داخلی یک سناریوی ممکن است، در حالی که ۱۱ درصد پاسخ دادند که نمی‌دانند.

تظاهرات گسترده در اکثر شهر‌های اشغالی علیه اصلاحات قضایی پیشنهادی نتانیاهو برگزار شده و حتی شماری از نیرو‌های ارتش و ذخیره نیز در اعتراض به این اصلاحات از ادامه خدمت انصراف داده یا در تمرینات نظامی حاضر نشدند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۷:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
اینها همش دعوای زرگریه. دعوا سر لحاف ملاست.
آخرین اخبار