تبعیض نژادی در محل سکونت رنگین‌پوستان و سفیدپوستان در انگلیس

رنگین پوستان در انگلیس، سه برابر بیشتر از سفیدپوستان این کشور، در خانه‌های نامناسب زندگی می‌کنند.

نتایج سرشماری اخیر در انگلیس نشان داد، در حالی که ۴۴ درصد از سیاه پوستان، آسیایی تبار‌ها و اقلیت‌های نژادی دیگر در انگلیس، صاحبخانه نیستند و در منازل استیجاری شهرداری‌ها سکونت دارند، فقط ۱۶ درصد از جمعیت سفیدپوست این کشور، چنین وضعیتی دارند.

براساس این گزارش، افراد دو رگه نیز با ۲۷ درصد از مستاجران شهرداری ها، ۱.۶ برابر جمعیت سفیدپوست، در منازل استیجاری شهرداری‌ها ساکنند. نژاد افراد در انگلیس بر آموزش، اشتغال، سلامت، معلولیت، صاحبخانه شدن و زندگی در منازل شلوغ موثر است.

روزنامه گاردین براساس نتایج سرشماری در انگلیس نوشت حدود ۳۴ درصد از شهروندان بنگلادشی تبار در انگلیس، در منازل شهرداری‌ها ساکنند که ۷ برابر نسبت جمعیت هندی تبار این کشور است که کم‌ترین شمار مستاجران خانه‌های شهرداری‌ها در انگلیس، با ۵ درصد به شمار می‌روند.

در این سرشماری همچنین معلوم شد ۱۳ درصد از پاکستانی تبار‌ها و ۸ درصد از چینی تبار‌های انگلیس در خانه‌های شهرداری‌ها مستاجرند. به نوشته گاردین، حدود ۴۴ درصد از کولی‌های ایرلندی تبار نیز گفته اند در منازل استیجاری شهرداری‌های انگلیس سکونت دارند.

سرشماری در انگلیس در ۲۱ ماه مارس سال ۲۰۲۱ انجام شد و مرکز ملی آمار این کشور به تدریج یافته‌ها را منتشر می‌کند. در پی این سرشماری معلوم شد ۳۹ درصد از بنگلادشی تبار‌های انگلیس، در منازل پر جمعیت و شلوغ ساکنند در حالی که جمعیت آسیایی تبار مجموعا ۲۳ درصد در این گونه منازل سکونت دارند.

این میزان در میان جمعیت کل انگلیس، کم‌تر از ۱۰ درصد است. همچنین ۲۷ درصد از جمعیت سیاه پوست در انگلیس گفته اند در منازل شلوغ زندگی می‌کنند که این میزان، ۶ برابر جمعیت سفیدپوستی است که در منازل شلوغ ساکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار