تظاهرات کارگران انگلیسی در اعتراض به دستمزد غیر منصفانه

هزاران کارگر انگلیسی از بخش‌های مختلف روز چهارشنبه درپی ادامه اختلافات با دولت بر سر حقوق و شرایط کاری، دست از کار کشیدند.

 اعتصابات در انگلیس به یک موضوع عادی تبدیل شده است، زیرا افزایش دستمزد‌ها نتوانسته با تورم همگام شود که بالای ۱۰ درصد باقی مانده است. در حالی که معلمان در انگلستان و ولز دور دوم اعتصاب خود را آغاز می‌کنند، انتظار می‌رود اختلال در مدارس و تحصیل ایجاد شود.

به گزارش رویترز، پزشکان جوان در انگلیس به اعتصاب دسته جمعی ۷۲ ساعته خود ادامه می‌دهند، در حالی که کارمندان دولتی نیز در حال اعتصاب هستند. اتحادیه ملی آموزش در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشت: البته اتحادیه از ناراحتی ناشی از اعتصاب برای والدین، کودکان و جوانان متاسف است. اما مسئولیت این امر کاملاً بر عهده شماست. والدین هر روز می‌بینند که بحران جذب و نگهداری معلمان، در کنار بودجه اسفبار مدرسه، بر تحصیل فرزندانشان تاثیر می‌گذارد.

در حالی که ما صمیمانه بابت این اختلال در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، در نتیجه اعتصابات، عذرخواهی می‌کنیم، معتقدیم که والدین نیاز به تغییر را درک می‌کنند. انتظار می‌رود که اقدامات معلمان در روز پنجشنبه، همراه با اعتصاب کارکنان دانشگاه در بیش از ۱۵۰ دانشگاه در سراسر انگلیس و همچنین اعضای اتحادیه راه آهن، حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ادامه یابد.

میک لینچ، دبیر کل اتحادیه حمل و نقل و دریانوردی در مصاحبه‌ای گفت: حقوق پایین بازنشستگی، شرایط کاری و از دست دادن شغل قابل تحمل نخواهد بود. ما تلاش خود را تا هر زمانی که طول بکشد، ادامه خواهیم داد. در همین حال، انتظار می‌رود که جرمی هانت، وزیر دارایی، برنامه‌های مالیاتی و هزینه‌های سال ۲۰۲۳ خود را در مجلس عوام ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار