قیمت پسته متاثر از نرخ دلار

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: پسته به دلیل صادراتی بودن بر اساس نرخ دلار قیمت گذاری می‌شود.

علیرضا حمصیان دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان اظهار کرد: بسته به میزان و کیفیت آجیل قیمت‌ها معین می‌شود و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آجیل مخلوط مشخص کرد.


او توضیح داد: برخی از مخلوط‌ها کیفیت بسیار خوبی دارد و درجه یک محسوب می‌شود که قیمت بالاتری دارد، در برخی از آجیل‌ها پسته و فندق بیشتر است؛ به هر حال این آجیل هم به نسبت مخلوط‌هایی که این اقلام در آن‌ها کمتر است با قیمت کمتری محاسبه می‌شود.

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: قیمت‌گذاری آجیل مخلوط با توجه به تنوع و کیفیت آن متفاوت است و یک فروشگاه ممکن است یک نوع مغز برای مثال پسته مرغوب را بیشتر در آجیل مخلوط کند و فروشگاه دیگری در آجیل مخلوط نخودچی و کشمش استفاده کند؛ این‌ها تفاوت قیمت ایجاد می‌کند و بسته به نوع، میزان و مرغوبیت جنس آجیل هر فروشگاه برای خود قیمتی در نظر می‌گیرد و از این رو نرخ ثابتی ندارد و سلیقه‌ای است.


حمصیان با بیان اینکه انواع آجیل در ماه‌های اخیر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته، اضافه کرد: پسته نیز به دلیل صادراتی بودن بر اساس نرخ دلار قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت داخلی آن متأثر از این شرایط از ابتدای سال افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
پسته الآن تولید داخل چه ربطی به دلار داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/آخه مسئول میشین کلا عقل را میدین اجاره ... دلایل گرانی پسته امسال به خاطر خسارت به پسته کرمان و رفسنجان تو روخدا یک کم مطالعه کنین
آخرین اخبار