جلالی:

بیمه اجتماعی حق فعالان صنایع دستی در روستاهاست

تفاهم‌نامه همکاری معاونت صنایع‌دستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر با حضور معاون صنایع‌دستی کشور امضا شد.

عصر روز گذشته با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور، بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و مدیران کل دفاتر معاونت صنایع دستی در ساختمان مرکزی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتب کشور و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر به امضا رسید.  

این تفاهم نامه با هدف توسعه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه اجتماعی و برقراری عدالت برای اقشار معزز، زحمتکش و پرتلاش جامعه هدف برای بهره‌مندی مطلوب از خدمات، مزایا و حمایت‌های صندوق در چارچوب ضوابط و مقرارت به امضا رسید.  

همچنین استفاده از ظرفیت معاونت برای ارائه پوشش بیمه‌ای صندوق در جامعه هدف مشترک شامل صنعتگران، هنرمندان صنایع‌دستی فاقد هرگونه بیمه اجتماعی در کشور از دیگر موارد مطرح شده در راستای هم‌افزایی فی‌مابین دو مجموعه بود.   هدایت، ترغیب و تشویق جامعه هدف برای تحت پوشش قرار گرفتن نزد صندوق و همکاری با صندوق در برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای خانوار‌ها و کارگزاران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد. در این نشست ارائه خدمات، مزایا و حمایت‌های بلندمدت و صدور کارت عضویت در صندوق به بیمه شدگان مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

بیمه اجتماعی حق فعالان صنایع دستی در روستاهاست

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی در بیست و نهمین جلسه قرارگاه کرامت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با ابراز خوشحالی از امضاء تفاهم نامه  با صندوق، گفت:  روستا و عشایر را یک جغرافیا نمی‌دانم بلکه یک فرهنگ مولد و جاری می دانم که علاوه بر تولید محصولات و تامین امنیت غذایی کشور،  فرهنگ و رسوم و آداب سنتی را با تاکید بر رکن مهم خانواده پاسداری می کند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روستاییان و عشایر را نَفَس شهر و کشور معرفی کرده و بیان داشت: اقتصاد جاری در روستاها و مناطق عشایری کشور از جمله اقدامات و فعالیتهای ارزش آفرینی است که تعهداتی را برای سیاستمداران و سیاستگذاران کشور ایجاد می‌کند تا اقتصاد هویت بنیان روستا و عشایر در زنجیره ارزش لحاظ شود.

مریم جلالی در ادامه گفت: بیمه اجتماعی در سطح وسیعی می تواند پیشران حمایت از این قشر زحمت کش باشد لذا معتقدم کار و فعالیت یک روستایی و عشایر، شغل نیست بلکه ریشه در هویت فرد روستایی و عشایر دارد و بیمه  اجتماعی مبنای حمایت از اقتصاد پایدار روستا و عشایر است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: صنایع دستی تزاحمی با فرهنگ روستا و عشایر ندارد بلکه نقش تقویت کنندگی داشته و دارد. توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به خانواده و تحقق عدالت اجتماعی در همه سطوح و قشر های اجتماعی می باشد لذا در تلاش هستیم ظرفیت عظیم صنایع دستی به مدد تجمیع اختیارات و اعتبارات منجر به توانمندسازی و تقویت هرچه بیشتر روستاها و عشایر گردد و در این مسیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار