روسیه: روابط با آمریکا در سطح اسفناکی قرار دارد

سخنگوی کاخ کرملین از مواضع ضدروسی آمریکا به شدت انتقاد کرد.

سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا پس از برخورد با جنگنده سوخو روسی در دریای سیاه باعث تشدید روابط مسکو و واشنگتن شده است. گرچه آمریکا طرف روسی را در این حادثه مقصر می‌داند، اما سفیر روسیه تاکید دارد پهپاد آمریکایی به طور عمد و تحریک آمیز با فرستنده خاموش در حال حرکت به سمت خاک جمهوری فدرال روسیه بوده است که حادثه مذبور رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد روابط با آمریکا پس از حادثه سقوط پهپاد در اسفناک‌ترین شرایط و پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در این رابطه به خبرنگاران گفت: هیچ ارتباط مستقیمی در سطح بالا میان مسکو و واشنگتن درباره این حادثه برقرار نشده است و من هیچ جزئیات بیشتری را در این باره نمی‌توانم به گزارش وزارت دفاع روسیه بیافزایم.

پسکوف با انتقاد از مواضع ضدروسی آمریکا خاطر نشان کرد: اکنون روابط دو طرف در پایین‌ترین سطح قرار داشته و می‌توان برای آن از واژه اسفناک استفاده کرد. در عین حال، مسکو هرگز از گفتگو‌های سازنده گریزان نبوده است و اکنون نیز این موضوع را رد نمی‌کند.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه درباره اتفاق رخ داده بر فراز دریای سیاه گفت: واشنگتن در زمینه جاسوسی فضایی، تصویری و رادیویی در منطقه بسیار فعال است. ما اطلاعات دقیق و درک روشنی از اهداف اطلاعاتی آمریکا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته داریم و می‌کوشیم اهدافی را که بیشترین علاقه را به آن‌ها دارند شناسایی کنیم.

سفیر روسیه نیز پس از احضار به وزارت خارجه آمریکا و ابراز نگرانی مقامات کاخ سفید درباره سقوط پهپاد جاسوسی این کشور گفت: فعالیت غیرقابل قبول نظامی آمریکا در نزدیکی مرز‌های ما عامل اصلی نگرانی است. آن‌ها اقدام به جمع آوری اطلاعات کرده و با در اختیار قرار دادن آن به کی یف، باعث حمله دولت اوکراین به مواضع و قلمروی ما می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار