اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۲۳ بقعه خراسان رضوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح "آرامش بهاری" با طمع ضیافت الهی در ۱۲۳ بقعه این استان از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح "آرامش بهاری" با طمع ضیافت الهی در ۱۲۳ بقعه این استان از فردا، پنجشنبه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

او روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه ۷۶۰ شهید در بقاع متبرکه خراسان رضوی مدفون هستند، افزود: طرح آرامش بهاری طبق سال‌های گذشته در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی با مشارکت چهار هزار نفر از نیرو‌های ستادی اداره کل و ادارات اوقاف و هیات‌های امناء بقاع متبرکه در استان اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: در قالب طرح آرامش بهاری بیش از یک هزار سخنرانی و فعالیت‌های فرهنگی توسط مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه ارائه می‌شود و همچنین ۴۵ خیمه فرهنگی در این ایام به زائران و مسافران ورودی به خراسان رضوی خدمات گسترده فرهنگی و مذهبی و آیینی ارائه می‌کنند.

به گفته وی، همچنین در محور‌های داورزن و نیشابور به مشهد، هفت ایستگاه خدمات رسانی به زائران ورودی به مشهد مقدس سازماندهی شده اند.

حجت الاسلام احمدزاده برگزاری دوره آموزشی مبلغان بومی و مستقربا حضور مسئولان فرهنگی و رؤسای ادارات استان و اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در آخرین پنجشنبه سال در ۷۰ بقعه دارای گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اسکان زائران در بقاع متبرکه و اماکن موقوفه همچون حسینیه‌ها و پذیرایی از زائران در بقاع متبرکه با چای، شیرینی و شکلات و ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه‌های سلامت مستقر در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار