ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ مورد فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد طی یک سال گذشته در استان ایجاد شده است.

محمد رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه امسال ۵۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌شده است، افزود: ۱۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان از منابع امدادی و ۴۸۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان از منابع بانکی بوده است.

او با اشاره به اینکه از ۹ هزار و ۲۰۰ مورد وام پرداختی، ۵۵ درصد در روستا و مابقی در شهر ایجاد اشتغال شده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد وام‌ها به بانوان زیرحمایت پرداخت شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجراشده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در راستای خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش است، تاکیدکرد: در همین راستا در ۱۱ ماهه نخست با پرداخت تسهیلات هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده‌ها به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

شیخی‌زاده افزود: در ۱۱ ماهه گذشته برای جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال ۵۸ هزار مورد نظارت انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.