بانک سیگنچر، دیگر قربانی آشفتگی بانکی در آمریکا

تعطیلی سیگنچر، سومین ورشکستگی مهم در تاریخ بانکداری آمریکا محسوب می‌شود.

 ناظران دولتی در آمریکا روز یکشنبه بانک سیگنچر مستقر در نیویورک را تعطیل کردند. تعطیلی سیگنچر، سومین ورشکستگی مهم در تاریخ بانکداری آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، تعطیلی این بانک دو روز پس از آن صورت گرفته است که مسئولان "بانک سیلیکون ولی" را در ورشکستگی که موجب سرگردانی میلیارد‌ها دلار پول سپرده گذاران شد، تعطیل کردند.

«اداره سرویس خدمات مالی» ایالت نیویورک اعلام کرد «شرکت بیمه سپرده فدرال»، کنترل سیگنچر را به عهده گرفت. سیگنچر در پایان سال گذشته، صد و ده میلیارد و ۳۶۹ میلیون دلار دارایی و هشتاد و هشت میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار سپرده داشت.

وزارت خزانه داری و ناظران بانکی دیگر با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «خسارت همه سپرده گذاران در سیگنچر و سیلیکون، ولی جبران خواهد شد و مالیات دهندگان متحمل هیچ خسارتی نخواهند شد.»

ورشکستگی سیگنچر پس از ورشکستگی سیلیکون، ولی اتفاق افتاده است. بانک «میوچوال واشنگتن» نیز در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ ورشکست شده بود.

سرمایه گذاران از سرعتی که برداشت پول‌های مشتریان موجب ورشکستگی سیلیکون، ولی شد، خشمگین شدند. سیلیکون، ولی بانکی بود که تمرکز فعالیت آن بر استارتاپ بود و شانزدهمین بانک مهم وام دهنده در آمریکا محسوب می‌شد.

ورشکستگی سیلیکون، ولی هفته گذشته موجب از بین رفتن ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بانک‌های آمریکا شد. مقامات آمریکایی از اوایل این هفته برای بازگرداندن اعتماد به نظام مالی کشور به سرعت اقدام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا = کشور ورشکسته
آخرین اخبار