طرز تهیه آش جو مخصوص افطار

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع آش خوشمزه مخصوص سفره افطار در ایام ماه مبارک رمضان را به شما آموزش می‌دهیم.

آش از غذاهای سنتی ایران است که به صورت پیش‌غذا و یا غذای اصلی سرو می‌شود. آش جو یکی از محبوب‌ترین انواع آش‌هاست که مواد اولیه آن جو، حبوبات، سبزی و کشک است و در نقاط مختلف کشور دستورهای پخت متفاوتی دارد.
 
 مواد لازم:
جو پوست گرفته: سه لیوان، برنج: یک فنجان، سبزی آش شامل تره، جعفری، گشنیز و اسفناج: یک کیلو، نخود و لوبیا سفید: یک لیوان، نان خشک محلی: چند تکه معادل ۵۰ گرم، پیاز: سه عدد، روغن: به میزان لازم، آب قلم: چهار لیوان، نعنا داغ و سیر داغ و پیاز داغ: به میزان لازم، کشک یا دوغ محلی: به میزان لازم، نمک و فلفل: به میزان لازم.

طرز تهیه:

جو و نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید. آن‌ها را با آب قلم و دو لیوان آب بپزید و در اواسط پخت، برنج را شسته و به مواد اضافه کنید. سبزی آش را خرد کرده و آن را هم به مواد بیفزایید و بگذارید آش با حرارت ملایم پخته شود. نان خشک را خرد کرده و در آش بریزید و صبر کنید تا آش جا بیفتد. دو قاشق پیاز داغ را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و در انتهای پخت کشک را بریزید و بگذارید چند جوش زده و مرتب آن را هم بزنید. آش را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شده در ظرف بکشید و روی آن را با پیاز سرخ شده و نعنا داغ و سیر داغ تزئین کنید.

در بعضی از نقاط استان مرکزی این آش درایام عید طبخ و از مهمانان با این آش پذیرایی می‌شود و خوردن آن را بعد از آجیل و شیرینی مفید می‌دانند. با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه رمضان این آش خوشمزه می تواند زینت بخش سفره افطار باشد.

منبع: جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
این آش رو پختم واقعا خوشمزه بود ، طعمش عالی و از نظر غذایی غنی هست
آخرین اخبار