کشف و ضبط بیش از ۳ میلیون قرص مخدر در مرز عراق و سوریه

فرماندهی مرز عراق از خنثی سازی قاچاق بیش از ۳ میلیون قرص مخدر در گذرگاه مرزی القائم خبر داد.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از خنثی سازی قاچاق بیش از ۳ میلیون قرص مخدر در گذرگاه مرزی القائم (مرز عراق با سوریه) خبر داد. این عملیات زیر نظر سرلشکر دکتر عدنان الوائلی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق آمده است که این سازمان توانست مقادیری زیادی قرص مخدر که بالغ بر ۳ میلیون بود را درون صندوق‌های میوه سیب کشف و ضبط کند.

این عملیات از طریق اطلاعات دریافتی از منابع ویژه و تایید این اطلاعات از سوی واحد امنیت الحشد الشعبی انجام شد. براساس بیانیه مذکور، کمیته‌ای مشترک تشکیل شد و راننده و مواد مخدر به مرکز پلیس گمرک القائم تحویل داده شدند تا طی مراحل قضایی به دستگاه قضایی عراق معرفی شود.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق بر تداوم کشف و ضبط مواد مخدر و جلوگیری از ورود آن از طریق گذرگاه‌های مرزی برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان تاکید کرد.

این درحالی است که ساعتی پیش از این عملیات «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق تاکید کرد که هیئت دولت ایجاد کمپ های اجباری برای مصرف کنندگان مواد مخدر را تصویب کرده است.

الشمری تاکید کرد که وزارت کشور عراق اقدامات متعددی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها انجام داده که از جمله آنها می توان به اخذ مجوز از هیأت دولت برای ایجاد کمپ های اجباری مخصوص مصرف کنندگان مواد مخدر و انجام تغییرات اساسی در مدیریت مبارزه با مواد مخدر از طریق تجدید ساختار و سازماندهی اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار