چاینا دیلی:

چین در رقابت با آمریکا در پله بالاتر قرار گرفت

روزنامه چاینا دیلی نوشت به دنبال اعلام توافق ایران و عربستان در پکن، چین در رقابت با آمریکا در پله بالاتر قرار گرفت.

چین برای مدت طولانی اصرار داشته است که امنیت و توسعه دو کلید برای حل مشکلات و درگیری‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) است.

به گزارش چاینا دیلی، اکنون کلید‌ها پیچیده‌ترین قفل را باز کرده اند، زیرا عربستان سعودی و ایران توافق برای از سرگیری روابط دیپلماتیک تحت یک توافق با میانجیگری چین در پکن را اعلام کردند. همگان یکی پس از دیگری، از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد، از بیانیه مشترک سه جانبه استقبال کرده اند.

اين روزنامه نوشت: تبدیل رقابت به دوستی به نفع همه است و به ارزش همه کمک می‌کند تا به دنبال سعادت مشترک برای به حداقل رساندن درگیری‌های احتمالی و خونریزی باشند. صلح گرانبهاترین دارایی نوع بشر در روابط بین الملل است و چین این دارایی را به خوبی حفظ کرده است. چین قصد رقابت ندارد، اما آمریکا را در مسابقه صلح پشت سر گذاشته است.

چاینا دیلی نوشت: در حالی که چین صلح می‌کند، آمریکا جنگ می‌کند. آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت جهان تقریباً در هر منطقه‌ای با درگیری ظاهر شده است، اما وجود آن همیشه اوضاع را بدتر می‌کند. تنها در خاورمیانه، جنگ داخلی سوریه را طولانی کرد، درگیری اسرائیل و فلسطین را پیچیده کرده و کشور‌های منطقه را در برابر یکدیگر بازی داده است.

اين رسانه درباره چين و آمريکا نوشت:​ تفاوت اساسی در نگرانی نهایی آن‌ها نهفته است، یعنی اینکه چین به دنبال صلح و امنیت برای همه است در حالی که آمریکا به دنبال منافع سلطه طلبانه خود و منافع گروه‌های لابی و صنایع نظامی است. این هدف است که وسیله را تعیین می‌کند. باشد که صلح به خاورمیانه بازگردد. چین برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد و امیدوار است که تنها ابرقدرت جهان نیز به این هدف بپیوندد.

روز گذشته جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با ميزبانی چين و ميانجيگری پکن، برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
در ظاهر اینطوریه
آخرین اخبار