تصفیه خانه فولاد کویر وارد مدار شد

با آغاز به کار تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در استان اصفهان، آب نامتعارف تبدیل به آب قابل مصرف شد.

حسین حسین زاده رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل گفت: این مجتمع نخستین بار در صنعت کشور، با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی، تصفیه خانه ای با رویکرد بومی برای تبدیل پساب کاشان به آب قابل استفاده در مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی را به مرحله بهره برداری رساند.

او افزود: با اتمام عملیات عمرانی و نصب و راه اندازی تجهیزات طرح تصفیه خانه تکمیلی مجتمع فولاد کویر، این طرح بزرگ به زودی وارد مرحله بهره برداری نهایی می شود.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با اشاره به اینکه سنجش نهایی عملکرد این طرح، هفته گذشته با حضور تیم ارزیابی شرکت PERT ایتالیا با موفقیت سپری شد گفت: با بهره برداری از این طرح، مجتمع فولاد کویر به صورت کامل از منابع آب زیرزمینی بی نیاز و از ورود پساب با آلودگی میکروبی و نیترات بالا به سفره های زیرزمینی جلوگیری می شود.

حسین زاده ادامه داد: تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر در مرحله نخست بهره برداری، قادر است روزانه ۳۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب انسانی را به آب قابل آشامیدن تبدیل و برای مصارف گوناگون وارد مدار بهره برداری کند.

او بیان کرد: دیدگاه و راهبرد ما در تامین آب، استفاده از پساب منطقه از طریق تصفیه و بازچرخانی چند باره‌ آن در خطوط تولید است به نحوی که از یک سو این مجتمع را از منابع آب زیرزمینی بی نیاز و از سوی دیگر، با تصفیه پساب، از آلوده شدن منابع آب زیرزمینی و خروج چاه‌های موجود از مدار بهره برداری جلوگیری کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.