معاون وزیر فرهنگ و ارشاد بر تقوا محوری فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شاخصه‌های کار فرهنگی در جامعه گفت: اگر فعالیت فرهنگی توانست جامعه و نسل جوان و نوجوان را یک گام به سمت تقوا محوری نزدیک کند ماندگار خواهد بود و در غیر این صورت تنها یک کار ویترینی محسوب می‌شود.

"محمود سالاری" در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اظهار کرد: در عرصه فرهنگ دو لایه وجود دارد که یک لایه آن لایه عمومی است و شعاع فرهنگ عمومی محسوب می‌شود و لایه دیگر نهاد تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اوافزود: در فعالیت این دو لایه اگر دامنه کار فرهنگ عمومی به کار نخبگانی نرسد در همان ابتدای کار متوفق می‌شود.

او با اشاره به تعابیر و معانی مختلف فرهنگ، اظهار داشت: در کنار همه‌ِ تعاریف متعدد و متنوع از فرهنگ، کار فرهنگی باید نمود و جلوه بیرونی داشته باشد و فعالیت فرهنگی باید دیده شود.

سالاری برگزاری آیین‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را یکی از راهکار‌های دیده شدن فرهنگ برشمرد و گفت: در عین حال هر اندازه عمق و معنویت فرهنگ عمومی بیشتر شود لایه ایمانی جشنواره‌ها تقویت خواهد شد.

او  کار فرهنگی را کاری اصیل و ایمان محور عنوان و تاکید کرد: ایمان و تقوا می‌بایست سرلوحه کار‌های فرهنگی باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در جشنواره موسیقی آوای انتظار در شهرستان بناب حضور یافته است.

هفدهمین جشنواره منطقه‌ای موسیقی آوای انتظار بناب در سه بخش شامل موسیقی اصیل ایرانی، موغام وکلاسیک، بخش موسیقی عاشیق و بخش موسیقی کودک (ویژه هنرمندان کودک شهرستان بناب) برگزار شد و امروز با معرفی آثار برتر به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.