زلنسکی: روسیه نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت حملاتش شانه خالی کند

رئیس جمهور اوکراین عملیات موشکی اخیر نیرو‌های روسی به خاک این کشور را محکوم کرد.

جنگ اوکراین در حالی وارد دومین سال خود شده که اکنون اوج نبرد میان دو طرف در شهر باخموت معطوف شده است. نیرو‌های روسی تاکنون موفق شده اند بخش قابل توجهی از شهر را تصرف کرده و از شمال، جنوب و شرق حلقه محاصره باخموت را تنگ‌تر کنند. با این حال، مقامات اوکراینی می‌گویند از این شهر عقب نشینی نکرده و نیرو‌های این کشور به دفاع از باخموت ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین حملات گسترده موشکی صبح امروز نیرو‌های روسی به مناطق این کشور را محکوم کرده و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

زلنسکی در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد آورده است: روس ها تنها می‌توانند شهروندان بی دفاع را به وحشت بیاندازند. این تنها کاری است که از دست آن‌ها برمی آید، اما این اقدام کمکی به آن‌ها نخواهد کرد. آن‌ها نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت اقداماتی که انجام می‌دهند فرار کنند.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های این کشور در ۱۰ منطقه مختلف درپی حملات نیرو‌های روسی خاطر نشان کرد: متجاوزان تقاص جنایات خود را خواهند داد.

مقامات کی یف می‌گویند نیرو‌های روسی برای نخستین بار از اواسط فوریه بار دیگر اقدام به انجام حملات موشکی گسترده به خاک اوکراین کردند. آن‌ها در این عملیات از موشک‌های هایپرسونیک کروز کینژال بهره بردند که موشک‌های بسیار گرانبهایی هستند.

وزارت دفاع روسیه درباره حملات موشکی امروز اعلام کرد: ما اقدام به انجام حمله موشکی گسترده تلافی جویانه به زیرساخت‌های اوکراین در پاسخ به حملات هفته گذشته آن‌ها به روستایی در خاک خود کردیم.

مسکو می‌گوید حمله به زیرساخت‌های اوکراین در عمق خاک این کشور با هدف تضعیف ماشین جنگی کی یف انجام می‌شود. با این حال، مقامات اوکراینی می‌گویند حملات نیرو‌های روسی هیچ توجیه نظامی ندارد و تنها با هدف ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن آسیب به غیرنظامیان صورت می‌گیرد که یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اوکراین از جان باختن شش غیرنظامی در حملات موشکی امروز روسیه خبر داد و اعلام کرد زیرساخت‌های برق هدف قرار گرفته و بسیاری از مناطق مسکونی دچار قطعی برق شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار