بارندگی های سیل آسا در کردستان / بارش ها تا فردا تداوم دارد + فیلم

با تداوم فعالیت سامانه بارشی در کردستان ، بارش‌ها شدت گرفته و در برخی شهرستان‌ها باعث وقوع سیلاب شده است.

فعالیت موج بارشی در استان کردستان از صبح روز گذشته آغاز شده، طی دیشب و امروز شدت بیشتری گرفته و باعث آبگرفتگی در بیشتر نقاط استان شده است.

در برخی شهرستان ها نیز همچون مریوان ، سقز ، سنندج  و دیواندره باعث وقوع سیلاب و خسارت هایی شده است.

 

 

 

وقوع سیلاب و ظغیان رودخانه در سقز

سیل خسارت جانی و مالی نداشته است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده تاکنون به طور مسمتر فعالیت داشته و باعث آبگرفتی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و اختلال تردد در بسیاری شهرستان های استان شده است.

سعید کریمی اضافه کرد: به دلیل میزان بارندگی و شدت آن آبگرفتی ها و خسارت های جزئی طبیعی است و خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی سنگینی گزارش نشده کما اینکه  فرمانداران شهرستان های مریوان  و سقز که بارندگی در این شهرها سیلاب هایی را به دنبال داشته ، در حال بررسی وضعیت سطح شهرها هستند.

او خاطر نشان کرد: در شهرستان سقز جهت مدیریت میزان آب پشت سد چراغ ویس ، خروجی سد را افزایش داده ایم و سیلاب هایی را در رودخانه های این شهر شاهد هستیم و مشکلی در حال حاضر وجود دارد نزدکی بعضی روستاها به سد هستیم که اقدامات پیشگیرانه برای تخلیه منازل مسکونی آغاز شده است.

کریمی در پایان از مردم، مسافران و گردشگران حاضر در استان درخواست کرد ، جهت پیشگیری از حوادث احتمالی از هرگونه تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها یا تصویربرداری از جریان‌های سیلابی، جداً خودداری کنند.


بیشتر بخوانید:

میانگین بارندگی‌ها در کردستان به ۶۲ میلی متر رسید


بر اساس پیش بینی هواشناسی کردستان فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا جمعه تداوم خواهد داشت، البته اوج فعالیت تا اواخر امشب خواهد بود و بارش ها فردا به صورت پراکنده پیش بینی می شود.

 

سیلاب در بخش کوماسی مریوان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.