افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی با هدف توسعه صادرات

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان در راستای توسعه صادرات کالا افزایش خواهد یافت.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه به همراه استاندار و نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران در ساری  از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

مرتضوی در جمع  خبرنگاران گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش ناوگان دریایی را در دستور کار داده است. به همین منظور چند فروند کشتی نیز خریداری شد و در آینده نزدیک به ناوگان دریایی کشور اضافه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با شرکت صدرا نیز توافق شد که چهار فروند کشتی با استفاده از توان و ظرفیت شرکت دانش بنیان داخلی بومی سازی و تولید کند و فردا جمعه از روند ساخت این کشتی در بندرامیرآباد بازدید خواهد شد.

مرتضوی هدف از سفر به مازندران را بازدید از امکانات و توانمندی‌های موجود و رفع دغدغه مسوولان در زمینه کار و اشتغال عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشرفت‌های شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران را قابل توجه و این شرکت را شرکتی پیشرو در صنعت دارویی کشور دانست و گفت: اقدامات شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت به تولید داخل و قطع وابستگی به خارج است.

شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران از سال ۱۳۷۴ در زمینی به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ساری ساخته شد و بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد موثره آنتی بیوتیک‌های بتالاکتام خوراکی در کشور است.

این شرکت ۶خط تولیدی مانند خط تولید پنی‌سیلین‌ها، خط تولید سفالوسپورین‌ها، با ظرفیت ۵ تن بر ساعت دارد و از واحد‌های کم نظیر در صنایع دارویی کشور است.

شرکت در جلسه کارگروه و اشتغال و سرمایه گذاری مازندران، بازدید از شرکت‌های پرورش ماهیان خاویاری، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار وآغاز ساخت ۲ فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، از برنامه‌های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مازندران اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار