نشست ترکیه، فنلاند و سوئد امروز برگزار می‌شود

سومین نشست سه جانبه ترکیه، سوئد و فنلاند امروز در مقر ناتو در بروکسل برگزار می‌شود.

سومین نشست سه جانبه ترکیه، سوئد و فنلاند  در چارچوب روند ساز وکار دائم بررسی روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود.

براساس گزارش تی آر تی، ترکیه به صورت مشروط با آغاز روند عضویت این دو کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کرده است. سوئد و فنلاند ماه مه ۲۰۲۲ میلادی درخواست خود برای عضویت در ناتو را به این سازمان ارائه کردند.

۲۸ کشور عضو ناتو عضویت این دو کشور در ناتو را تصویب کردند. در مجارستان هنوز روند تصویب عضویت سوئد و فنلاند در ناتو پایان نیافته است. این در حالیست که ترکیه انتظار دارد، سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو به تعهداتشان عمل کنند.

ترکیه در واکنش به تظاهرات نژاد پرستانه و اسلام ستیزانه که به صورت پی در پی در سوئد برگزار شد، نشست سه جانبه را که قرار بود ماه فوریه برگزار شود به تعویق انداخته بود.

خبر دیگر حاکیست اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد دیروز پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت‌های گروه‌های تروریستی به وبژه پ ک ک آسیب‌های زیادی به ترکیه وارد کرده است، گفت: مقامات سوئد علیه عناصر گروه پ ک ک که برای این گروه پول جمع می‌کنند، تدابیر سخت گیرانه تری اتخاذ خواهند کرد.

نخست وزیر سوئد تاکید کرد این کشور پیشتر به اندازه کافی فعالیت‌های مالی پ ک ک را جدی نمی‌گرفت. تمرکز دولت سوئد بر مبارزه با جرائم سازمان یافته کار پ ک ک را دشوارتر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار