نماینده خاش از توسعه زیرساخت‌های شبکه گازرسانی در سیستان و بلوچستان خبر داد

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: سه سال اخیر باهمت دولت و مجلس تلاش‌های مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های شبکه گازرسانی در استان سیستان وبلوچستان لحاظ شده است.

اسماعیل حسین زهی در بازدید از طرح گازرسانی به منطقه خاش گفت: سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص گازرسانی در کشور را داراست و نسبت به سایر استان‌ها، گازرسانی به این استان با وقفه‌ای طولانی انجام شد، اما با وجود مشکلات گذشته طی سه سال اخیر باهمت دولت و مجلس تلاش‌های مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های شبکه گازرسانی در استان لحاظ شده است.

وی افزود: پیگیری‌ها و تلاش‌های مهم در بحث گازرسانی به سیستان و بلوچستان صورت گرفت و خوشبختانه اعضای کمیسیون تلفیق با پیشنهاد‌های ارائه شده در مبحث توسعه گازرسانی به استان موافقت کردند و پیرو مصوبات کمیسیون گازرسانی با اولویت سیستان و بلوچستان نیز در نشست بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن مجلس با رأی بالای تصویب شد.

حسین زهی با اشاره به اینکه بخش ایرندگان با توجه به فاصله زیاد از مرکز شهرستان و مشکلات عدیده‌ای که مردم منطقه برای دسترسی به گاز مایع با آن مواجه بودند، خاطرنشان کرد: نیاز بود تا همزمان با سایر بخش‌های شهرستان گازرسانی به این منطقه نیز اجرا شود، خوشبختانه پیگیری‌های بسیار مثبتی صورت گرفت و اعتبارات لازم برای گازرسانی به مرکز بخش و تعدادی از روستا‌های همجوار در فاز اول تأمین شد.

نماینده خاش همچنین در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زاهدان -نصرت آباد با بیان اینکه ساخت بزرگراه نقش مهمی در توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دارد که تحقق آن منجر به بهبود اقتصاد، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات در این استان می‌شود، افزود: فرآیند اتصال شبکه بزرگراهی شهر‌های مختلف استان به زاهدان به سرعت در حال انجام است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم‌اینک یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل بویژه راه‌های دوبانده محسوب می‌شود، گفت: به منظور توسعه هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی در استان ضمن پیگیری تخصیص هر چه سریعتر منابع اعتباری، درصدد هستیم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز ردیف‌های اعتباری ساخت بزرگراه‌های استان تقویت شود.

وی بیان کرد: ساخت حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در سه سال اخیر در شمال سیستان و بلوچستان با توجه به کمبود مصالح، هزینه‌های بالای ساخت و شرایط اقلیمی منطقه در نوع خود کم نظیر است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز طی یک برنامه سه تا چهار ساله تمام شبکه راه‌های استان تبدیل به بزرگراه که لازمه توسعه است می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار