در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رویداد ممتازی در سطح منطقه

مدیرکل نظارت بر عرضه سینما گفت:ابعاد ایدئولوژیک جشنواره فیلم مقاومت پر رنگ تر از ابعاد سینمایی آن است و می‌تواند رویدادی ممتاز در سطح منطقه باشد.

روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه سازمان سینمایی و یکی از داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته برگزار شد؛ گفت: از آنجایی که ابعاد ایدئولوژی و استراتژیک جشنواره فیلم مقاومت پر رنگ تر از ابعاد سینمایی و تخصصی آن است و در عین حال این ابعاد مکمل یکدیگر هستند می‌تواند به رویدادی ممتاز و ویژه در سطح منطقه تبدیل شود.

سهرابی افزود: دست‌های بسیاری برای تضعیف این جشنواره سینمایی وجود دارند و تلاش می‌کنند تا زمین بخورد اما با توجه به برنامه‌ریزی های خوب و حساب شده مدیران جشنواره، کار تا اختتامیه این رویداد است به خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: رویدادهایی پیرامون جشنواره نشان می‌دهد اتفاق ویژه‌ای در انتظار آینده جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که آغاز این آینده روشن را از همین هفدهمین دوره می‌توان درک و فهم کرد.

سهرابی افزود: هر جشنواره ای معمولا کار اصلی خود را به چند روز برپایی مرحله نهایی آن ختم می‌کند در حالی که باید از ماه ها قبل برنامه ریزی کند و مرحله به مرحله آن را با اجرای بخش های تئوری، عملی و حضوری اجرا کند تا نتایج موثری به دست بیاورد. جشنواره هفدهم فیلم مقاومت نیز از همین قاعده پیروی کرده است و با تلاش‌های چند ماهه توانسته اتفاقی متفاوت در سینمای کشور و حتی منطقه را رقم زده است.

وی در ادامه گفت: اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خلیج فارس برگزار می‌شود معنا و مفهوم مهمی دارد چرا که جای جای ایران ما مظهری از جبهه مقاومت است و کجا بهتر از خلیج فارس که اسوه مقاومت کشور است.

سهرابی در پایان گفت: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت روی ناو جنگی شهید رودکی برگزاری شد که امید است آغازی بر رویدادهای موثر و سازنده در سینمای مقاومت باشد.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از ۱۲ تا ۱۷ اسفند در ۳۵۴ نقطه از ۳۲ استان کشور و خلیج فارس به صورت همزمان به دبیری جلال غفاری قدیر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مقداد و ابوذر و غیره
۲۲:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
واسه مردم آب و نون میشه یعنی؟؟؟
آخرین اخبار