تصویر مقارنه مشتری و زهره از زمین

ناسا دو سیاره درخشان مشتری و زهره را در آسمان به تصویر کشیده است.

ناسا مقارنه مشتری و زهره را به صورت دو نقطه درخشان بر فراز ایتالیا در آسمان شب به عنوان عکس نجومی روز به اشتراک گذاشته است.

ناسا هنگام به اشتراک گذاشتن این عکس اعلام کرد: چند روز پیش، دو درخشان‌ترین سیاره در آسمان شب با فاصله یک درجه از یکدیگر عبور کردند که به آن مقارنه گفته می‌شود. این دو نقطه درخشان دقیقاً پس از غروب خورشید در بسیاری از نقاط جهان قابل مشاهده هستند. تصویر ناسا در ایتالیا گرفته شده است.

طبق گزارش Space.com، زهره و مشتری تا ۷ فوریه ۲۰۳۲ دوباره نزدیک به نظر نخواهند رسید که تقریباً نزدیک به یک دهه خواهد بود. گزارش The-sky.org اشاره می‌کند که زهره و اورانوس نیز در آسمان شب در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) به هم می‌رسند.

مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی و زهره، یکی از درخشان‌ترین اجرام در آسمان زمین، حدود نیم درجه از یکدیگر فاصله دارند. از هفته‌ها پیش این دو جسم در حال نزدیک شدن به هم و ایجاد پدیده‌ای به نام مقارنه هستند. هرگاه دو جسم در آسمان (مانند ماه، سیارات یا ستاره‌ها) از دید ناظر زمینی به‌طور استثنایی نزدیک به هم ظاهر شوند پدیده مقارنه رخ می‌دهد.

این دو سیاره درخشان در واقع میلیون‌ها مایل از هم فاصله دارند و فقط از دید انسان روی زمین به نظر می‌رسد که آن‌ها در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. به علت الگو‌های مداری زمین، مشتری و زهره، هر سال مقارنه‌هایی مانند این اتفاق می‌افتد.

منبع: هندوستان تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
واقعا خیلی عالی بود ستاره هر دوتاشون و ماه پیش هم بودند
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۸:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
الانم هست ولی فقط زهره هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
زهره، زمین و ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
خیلی عالی بود