در سالروز انتفاضه شعبانیه؛

السودانی: عراق ملتی دارد که نمی‌میرد و به خواری راضی نمی‌شود

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بیانیه‌ای درخصوص سالروز انتفاضه شعبانیه در عراق منتشر کرد

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، السودانی گفت که بیش از سه دهه از انتفاضه شعبانیه مصادف با مارس ۱۹۹۱ گذشته، اما این انتفاضه همچنان درسی در کرامت و دلیلی بر چهره زشت و وحشی گری دیکتاتوری است که در حق زنان، مردان، کودکان و شیوخ بی دفاع مرتکب شده، آن‌ها که گناهی نداشتند جز اینکه جزء ملت بودند که مخالف خواری و سرکشی است.

السودانی افزود: انتفاضه شعبانیه با سرکوبی به پایان رسید که دوربین‌ها و مطبوعات جز در موارد اندک، آن را ثبت نکردند و با گور‌های دست جمعی به پایان رسید که رژیم بعث صدام با کینه در سراسر عراق گسترانده بود، اما این انتفاضه دری گشود برای پایان سرنوشت جلاد و سوء عاقبت آن.

او اعلام کرد که از آن سال به بعد ماه مارس فراموش نمی‌شود و منجر به انسجام ملت با فداکاری‌های شهدا و انتفاضه‌ای با خون، اشک، درد مادران از هر مکان از دورترین نقطه در جنوب و از شهر‌ها و استان‌ها و از روستا‌های اقلیم کردستان شد تا کل جهان بشنوند که عراق ملتی دارد که نمی‌میرد و به خواری نیز راضی نمی‌شود.

نخست وزیر عراق ضمن درود فرستادن و تکریم شهدای انتفاضه و مظلومانی که در گور‌های دست جمعی به شهادت رسیدند، گفت: وفای ما به آن‌ها این است که دولتی برای خدمات و بذل و بخشش و خدمتگزار به مردم تاسیس کنیم که به نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهد و کرامت آن‌ها را حفظ کند و برای آینده آن‌ها شب زنده داری کند، ما بدون شک و تردید به این موارد پایبند هستیم.

انتفاضه شعبانیه عراق به قیام مارس ۱۹۹۱ در عراق گفته می‌شود که در آن ۱۴ استان از ۱۸ استان عراق به دست مردم این کشور افتاد، ولی به دلیل عدم هماهنگی مردن و سرکوب نظامی شدید و فجیع آن توسط رژیم بعث صدام شکست خورد و تعداد بسیاری از مردم عراق در این انتفاضه به دست مزدوران صدام به شهادت رسیدند.

نکته قابل توجه این است که  برخی سازمان منافقین که آن دوران در قرارگاه اشرف بود، را به دست داشتن در سرکوب‌های رژیم بعث دخیل می‌دانند. طبق اذعان وزارت امور خارجه آمریکا و گروه روابط خارجی مجلس استرالیا، این سازمان تروریستی  به گارد رژیم بعث در سرکوب وحشیانه انتفاضه شعبانیه کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
برای همین قاتلین بی گناه مردم خودتون که از ۲۰۰۳ تا بحال پذیرایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
سلام اگر راست می گویید استکبار را از خاک خود بیرون کنید تا بتوانید برای کشورتان تصمیم بگیرید . پایگاه کشور ی که بزرگترین فرمانده شما و ایران را به شهادت رساند در عراق است . چرا به ملت ها دروغ می گویید خاک بر سر حکمرانان ترسو و بی خرد
آخرین اخبار