آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا

آتش‌سوزی عظیم در اردوگاه پناهجویان روهینگیا در بنگلادش موجب بی سرپناهی و آوارگی هزاران نفر شد.

نشریه گاردین در گزارشی از آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا در بنگلادش خبر داد و نوشت که بیش از یک میلیون نفر پس از سرکوب نظامی در میانمار در بازار کاکس بودند که امروز شعله‌ور شد.

مقامات در این باره اعلام کردند که آتش‌سوزی گسترده در یک کمپ پرازدحام پناهجویان مسلمان روهینگیایی در جنوب بنگلادش رخ داد و هزاران نفر را بی خانمان کرد. این آتش در کمپ شماره ۱۱ کاکس گزارش شد؛ منطقه مرزی جنوب شرقی که بیش از یک میلیون آواره روهینگیا در آن زندگی می‌کنند. اغلب افراد در این مکان سال ۲۰۱۷ از سرکوب میانمار فرار کرده بودند، اما اکنون دوباره بی‌خانمان شدند.

کمیسر پناهندگان بنگلادش به خبرگزاری فرانسه گفت: «آتش به سرعت پناهگاه‌های بامبو و برزنت را فرا گرفت، حدود ۲ هزار پناهگاه سوخته و حدود ۱۲ هزار تبعه میانماری که به اجبار آواره شده‌اند بی سرپناه مانده‌اند.»

یک مقام دیگر هم به خبرگزاری رویترز گفت: «اکنون آمار دقیقی از خسارات نداریم، اما تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است. آتش تحت کنترل بود و مقامات ارشد آتش‌نشانی، پلیس و ادارات امداد پناهندگان در محل حضور داشتند. حداقل ۳۵ مسجد و ۲۱ مرکز آموزشی برای پناهجویان نیز ویران شدند، هرچند گزارشی مبنی بر زخمی شدن یا کشته شدن منتشر نشده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار