ضرورت افزایش نرخ باروری در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت یک ضرورت است.

غلامعلی حیدری در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و هشدار‌هایی که در خصوص کاهش جمعیت جوان طی سال‌های اخیر شکل گرفته، در حال حاضر گفتمان حاکم بر جامعه، به افزایش جمعیت تغییر کرده است.

وی ادامه داد: موضوع جمعیت برای کشور‌ها از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است و این مهم برای کشور ما که جمعیت آن رو به سالمندی گذاشته و نرخ باروری در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان ما زیر نرخ جانشینی است از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید جایگاه جمعیت و جوانی جمعیت در کشور گفت: افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت یک ضرورت است.

وی، اشتراک و وحدت‌نظر را نخستین گام برای عملیاتی کردن جوانی جمعیت در استان دانست و گفت: در گام نخست باید همگان به این نظر مشترک برسیم که استان و کشور در یک چاله جمعیتی قرار گرفته و این موضوع می‌تواند امنیت ما را به خطر اندازد از همین رو افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت برای کشور یک ضرورت است.

‌حیدری اضافه کرد: در گام بعدی باید فرهنگسازی و آموزش را در دستور کار قرار داد که در اینجا نقش نهاد‌هایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیار تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار