سمنان اولین استان کشور در تکمیل اجرای طرح رفع تداخلات اراضی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سمنان اولین استان کشور در اجرای طرح حدنگاری و رفع تداخلات اراضی ملی است و جشن پایان اجرای طرح با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سمنان برگزار می‌شود.

مرادی حقیقی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: جلوگیری از اجرای قوانین موازی و تثبیت مالکیت و برنامه‌ریزی طبق طرح آمایش سرزمینی از جمله مزایای اجرای طرح حدنگاری و رفع تداخلات است.

وی گفت: در بخش حفاظت و امور اراضی در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی نیز مساحتی بالغ بر ۹میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در سامانه اداره کل ثبت اسناد و املاک تثبیت مالکیت شد.

مرادی حقیقی ابراز کرد: ۲۴ طرح آبخیزداری با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد تومان به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: بند خاکی، بند سنگ و ملات و مرمت‌ سرریز بندها از جمله طرح‌های آبخیزداری است که در هفته منابع طبیعی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: سهم استان سمنان از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی، آبخیزداری و آبخوانداری طی ۲ مرحله ۱۳۰ میلیارد تومان بود که اکنون ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور، افزود: سهم استان سمنان در این طرح کاشت ۱۰ میلیون درخت و در هر سال ۲میلیون و ۵۰۰ هزار درخت است.

وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در قالب ۸۹ طرح مکانیکی ، بیومکانیکی و بیولوزیستی در وسعت ۲۰۰ هزار هکتار از حوضه های آبخیز استان سمنان با تخصیص اعتبارات برنامه‌ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.