گلرو در دیدار وزیر خارجه سوریه:

ایران در کنار سوریه برای گذار از اثرات سوء فاجعه انسانی رخ داده است

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دیدار با فیصل مقداد گفت: ایران در کنار مردم و دولت سوریه برای گذار از اثرات سوء این فاجعه انسانی می‌ماند.

هیئت گروه دوستی پارلمانی کشورمان به ریاست عباس گلرو در ادامه سفر به سوریه، با فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار عباس گلرو ضمن ابراز همدردی و ابلاغ پیام تسلیت رئیس و نمایندگان مجلس و همچنین دولت و ملت ایران به بازماندکان و خانواده‌های زلزله‌زدگان، گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و دولت سوریه برای گذار از اثرات سوء این فاجعه انسانی می‌ماند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - سوریه افزود: تحریم‌های یکجانبه و تروریسم اقتصادی، ناقض حقوق بین الملل و حاکمیت کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت شریف سوریه، حمایت‌های خود را از مردم و دولت این کشور بیش از گذشته تداوم می‌بخشد.

گلرو در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: علاوه بر روابط سیاسی، همکاری‌های پارلمانی، بخش مهمی از روابط دو کشور را شامل می‌شود که در این زمینه، گروه دوستی پارلمانی دو کشور به خوبی فعال است و موضوعات فیمابین را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان این دیدار، با اشاره به اهمیت مناسبات و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه، بر ضرورت اجرایی سازی توافقات دو کشور در حوزه اقتصادی تأکید کرد.

مقداد: ایران اولین کشوری بود که کمک‌ها و تیم‌های امدادی خود را به سوریه اعزام کرد

فیصل مقداد در ابتدای این دیدار با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای ابراز همدردی و کمک به ملت و دولت سوریه در حادثه زمین لرزه اخیر، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، ایران اولین کشوری بود که کمک‌ها و تیم‌های امدادی خود را به منطقه اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه سوریه بیش از یک دهه با بحران جدی مواجه بود، افزود: جنگ۱۲ ساله و حضور گروهک‌های تروریستی در سوریه، مشکلات فراوانی را برای کشور به دنبال داشته است.

وزیر امورخارجه سوریه، با یادآوری این که اقدامات یکجانبه و تحریم‌های کشور‌های غربی مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات مورد نیاز، شده است، گفت: هرچند این گونه بحران ها، فرصت‌های جدیدی را برای ابتکار عملِ محلی ایجاد می‌کند، اما چالش‌های فراوانی را برای مردم و دولت سوریه به همراه خواهد داشت.

وی در همین راستا اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که هدف از این تحریم‌ها، فشار به مردم سوریه است.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، محسن علیزاده و جعفر راستی از اعضای گروه دوستی ایران - سوریه و مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار