اصلاح شبکه روشنایی بخشی از بافت تاریخی شیراز

مدیر امور یک توزیع برق شیراز گفت: پروژه ساماندهی و بهسازی شبکه روشنایی معابر در محدوده‌ای از بافت تاریخی شیراز، پیرامون گذر سید ذوالفقار، اجرایی شده است.

ذنوبی گفت: با توجه به طرح بهسازی معابر محدوده تاریخی گذر سید ذوالفقار واقع در بافت تاریخی شیراز، لزوم نوسازی و بهسازی روشنایی این محدوده وجود داشت.

او گفت: طی ماه اخیر، اجرای این طرح در توزیع برق شیراز مصوب و تامین اعتبار شد و با اجرای آن وضعیت شبکه روشنایی محدوده‌ای به وسعت حدوداً ۱ کیلومترمربع انجام شده است.

ذنوبی، محل تامین هزینه اجرای این طرح را از منابع جاری اعلام کرد و گفت: در این طرح، تعداد ۴ دستگاه چراغ روشنایی نصب و ۲۲ لامپ تعویض، ۱۴ دستگاه لوازم روشنایی معابر اصلاح شده است.

مدیر امور یک توزیع برق شیراز گفت:اجرای پروژه‌های روشنایی معابر به ویژه در محدوده بافت‌های تاریخی و فرهنگی، به واسطه شرایط خاص محیط، محدودیت تردد، باریکی معابر و حاکم بودن قوانین و ضوابط میراثی، از دشواری خاصی برخوردار است.

او با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف بهبود وضعیت فضای عمومی گردشگری و کمک به افزایش امنیت و ایمنی تردد و زیبایی محیطی در دستور کار قرار گرفت، گفت: در محدوده‌های تاریخی و گردشگری و فرهنگی، طرح‌ها متناسب با فضای محیط پیرامونی و حفظ هارمونی دنبال می‌شود.

ذنوبی گفت: خوشبختانه اکنون در تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی در سطح شهرستان شیراز، به نقطه مناسبی از مطلوبیت دست یافته‌ایم و امیدواریم در سایه همین تعامل، امکان توسعه فعالیت‌های اجرایی و خدمات رسانی به شهروندان، بیش از گذشته فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار