نکاتی که در خانه تکانی باید به آن توجه کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مورد نکات ایمنی که در خانه تکانی‌ها باید رعایت شود توضیحاتی داد.

سرآتشیار فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته گاهی حوادث تلخی اتفاق افتاده و خانواده‌هایی را از فضای شاد عید محروم کرده به بیان برخی نکات ایمنی در خانه تکانی پرداخت و گفت: در مواردی مانند تمیز کردن شیشه‌ها نباید نردبان را به شیشه تکیه داد، چون شکستگی شیشه و سقوط وجود دارد.


او ادامه داد: در ساختمان‌های چندطبقه و شیشه‌های مشرف‌ به معابر افراد سعی نکنند خودشان شیشه را تمیز کنند چون شاهد اتفاقات ناگواری در این زمینه بوده ایم.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: چهارپایه‌ای که برای نظافت استفاده می‌شود باید تعادل داشته و ایمن باشد، افراد هنگام نصب پرده از بسته بودن پنجره مطمئن شوند که منجر به سقوط نشود.


کاوه آهنگران با بیان مواردی از حوادثی که بر اثر مخلوط کردن پودر لباسشویی، سفیدکننده و جوهر نمک رخ داده، هشدار داد: شهروندان از مخلوط کردن مواد شوینده مختلف که متصاعد شدن گاز حاصل از آن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک و حادثه‌ساز باشد خودداری و به جای آن از مواد شوینده استاندارد مناسب و ویژه هر بخش از نظافت استفاده کنند.


او در مورد خطر برق‌گرفتگی هم تصریح کرد: برق شوخی‌بردار نیست، هنگام نظافت دیوار‌ها به کلید و پریز برق توجه شود، آن را بپوشانند و حتماً دقت کنند که با آب تماس نداشته باشد.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به اعضای خانواده توصیه کرد: هنگام کار مراقب کودکان باشند تا با اشیاء نوک‌تیز تماس نداشته باشند یا هنگام جابه‌جایی وسایل برای نظافت از روی کنجکاوی به پشت یخچال یا وسایل برقی دست نزنند و یا حتی اجسامی را نبلعند.


کاوه آهنگران در مورد باید‌ها و نباید‌ها در نگهداری از پیک‌نیک هم بیان کرد: بهتر است هنگامی که پیک‌نیک تازه پر شده در فضای باز قرار داده شود تا نشت و تجمع گاز احتمالی در قسمت پایین آن حادثه‌ساز نشود و در سفر هم باید مراقب آن‌ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.