بر اثر عفونت آمیب مغزخوار یک نفر جان باخت

مقامات بهداشتی اعلام کرده اند یک نفر در جنوب غربی فلوریدا به دلیل ابتلا به آمیب مغز خوار بسیار نادر جان خود را از دست داده است.

وزارت بهداشت فلوریدا در شهرستان شارلوت روز پنجشنبه یک مرگ را تایید کرد.

این آژانس قبلاً در ماه گذشته هشداری صادر کرده بود و به ساکنان در مورد عفونت ناگلریا فاولری (Naegleria fowleri) هشدار داده بود.

جائه ویلیامز، سخنگوی وزارت بهداشت فلوریدا در ایمیلی گفت: می‌توانم تأیید کنم که متأسفانه عفونت منجر به مرگ شده و هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع برای محافظت از حریم خصوصی بیمار محرمانه است.

مقامات بهداشتی ماه گذشته گفته اند: عفونت ممکن است در اثر شست و شوی سینوسی با استفاده از آب لوله کشی ایجاد شده باشد؛ اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارند.

محلول‌های سینوسی باید فقط با استفاده از آب مقطر یا استریل ساخته شوند.

آب لوله کشی باید حداقل یک دقیقه بجوشد و قبل از شست و شوی سینوس خنک شود.

ویلیامز گفت: عفونت با ناگلریا فوولری نادر است و تنها زمانی اتفاق می‌افتد که آب آلوده به آمیب از طریق بینی وارد بدن شود. شما نمی‌توانید با نوشیدن آب شیر آلوده شوید.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، ناگلریا فاولری موجودی تک سلولی است که در خاک و آب‌های شیرین گرم مانند دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌های آب گرم زندگی می‌کند.

هنگامی که آب حاوی آمیب از بینی بالا می‌رود، می‌تواند باعث عفونت مغزی شود. تنها حدود سه نفر در ایالات متحده هر سال به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما این عفونت‌ها معمولا کشنده هستند.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار