معرفی کتاب؛

«آناتومی فیلم» یک منبع آموزشی در زمینه مطالعات سینمایی

کتاب «آناتومی فیلم»، طی حدود یک چهارم قرن، یک متن آموزشی کارآمد در زمینه‌ی مطالعات سینمایی بوده است.

کتاب آناتومی فیلم نوشته برنارد اف دیک با موضوع شناخت ساختار فیلم  یکی از کتاب‌های انتشارات ساقی است.

انتشارات ساقی که در زمینه چاپ کتاب‌های حوزه ادبیات و سینما، رسانه و دانش رسانه‌ای و جامعه‌شناسی، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، از زیرمجموعه‌های بنیاد فرهنگی روایت فتح است. بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره هنر مقاومت است و در حوزه‌های تئاتر و هنر‌های نمایشی، مستند، سینما، هنر‌های تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد.

کتاب آناتومی فیلم

کتاب آناتومی فیلم کتابی کاربردی و علمی درباره شناخت ساختار فیلم است، اثر مصوّر حاضر، متنی آموزشی است که با هدف تجزیه و تحلیل آثار کلاسیک و مدرن سینمایی، جهت عرضه درک و شناخت انتقادی درست تری از سینما به دانشجویان و علاقه مندان این حوزه نگارش یافته است. نگارنده در این اثر برای شناساندن گام به گام سینما به مخاطب، با مطالب و مباحث پایه ای شروع کرده و به تدریج به موضوعات پیچیده تر رسیده است.

در این نوشتار، نمونه هایی از آثار برتر سینمای جهان در گذشته و حال، برای نمونه ذکر شده است. زبان اثر ساده و روان و به دور از اصطلاحات تخصصی است و برای مخاطب عام مناسب است. مطالب کتاب در نه فصل تدوین شده است. شناخت رسانه، گرافیک و صدا؛ فیلم، مکان و تصویر، گونه های فیلم، فرامتن، کارگردان، ارتباط سینما و ادبیات و... از محورهای اصلی متن حاضر است.

این کتاب در سال ۹۷ با ۶۱۸ صفحه  منتشر شده است.

خواندن کتاب آناتومی فیلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فیلم‌نامه‌نویسی و سینما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار