سیل مالزی ده‌ها هزار نفر را آواره کرد

در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در مالزی، چندین شهر و روستا در این کشور به زیر آب رفته و بیش از ۲۶ هزار نفر از منازل خود تخلیه شدند.

سیل مالزی که در پی ششمین بارش از مجموعه باران‌های موسمی در این کشور رخ داده، سبب تخلیه منازل و آوارگی هزاران نفر شده است.

به گزارش واشنگتن پست، این حادثه تا کنون یک کشته بر جای گذاشته است. با این حال، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ای مالزی گزارش داد تعداد قربانیان به ۳ نفر و تعداد افراد تخلیه شده به ۳۵ هزار نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر، امدادگران خانواده‌هایی را که در پشت بام‌ها محبوس شده بودند، با قایق بیرون آورده و دیگران را به مکان امنی انتقال داده اند.

ایالت جوهور جنوبی، در همسایگی سنگاپور بیشترین آسیب را دیده و حدود ۲۵ هزار نفر به مراکز امدادی در مدارس و سالن‌های اجتماعی نقل مکان کرده‌اند. مقامات گفتند که این رقم نسبت به روز سه شنبه بیش از دو برابر شده است. پنج ایالت دیگر نیز پس از باران بی وقفه در روز چهارشنبه زیر آب رفتند.

فصل باران‌های موسمی در مالزی معمولا از ماه نوامبر آغاز می‌شود. اداره هواشناسی مالزی در همین راستا اعلام کرد این ششمین باران شدید موسمی در این کشور است و هشدار داد که این شرایط ممکن است تا آوریل ادامه پیدا کند. این وزارتخانه هشدار داد بارش باران در «جوهور» و سایر نقاط کشور ادامه خواهد داشت و می‌تواند باعث سیل‌های ناگهانی بیشتر شود.

این آژانس هشدار داد که آب ۲۵ رودخانه در سراسر کشور به سطح خطرناک رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد از ماه نوامبر ۱۰۲ رانش زمین به دلیل باران شدید رخ داده است.

در ماه دسامبر نیز ده‌ها هزار نفر به دلیل سیل ناشی از بارش‌های موسمی از منازل خود تخلیه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار