سلطانی:

حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی در شهر داشته باشد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از مسائل گریبان‌گیر تمام کلان‌شهر‌های جهان، موضوع ترافیک شهری است، گفت: در این راستا اقداماتی که در حوزه معماری و شهرسازی انجام می‌شود.

علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز با بیان اینکه امروز با مسائل مختلفی در حوزه معماری و طراحی شهری شیراز مواجه هستیم، گفت: فاصله بین دانشگاه و مجموعه اجرایی شهر شیراز، فاصله معناداری است که نتیجه این فاصله معنادار این می‌سود که رویکرد‌ها در شهر دچار تزلزل شود.

او با اشاره به اینکه تمام این رویکرد‌هایی که در بازه‌های زمانی مختلف با آن روبرو می‌شویم ریشه در حوزه معماری و شهرسازی دارد، افزود: در برخی مواقع در حوزه معماری و طراحی‌های ابتدایی به مسائلی توجه نمی‌کنیم و بعد با آسیب‌هایی روبرو می‌شویم و تصمیماتی دیگری گرفته می‌شود که شاید این تصمیم ده‌ها سال کار اجرایی را زیر سؤال ببرد.

سلطانی گفت: امروزه شاهد تخریب پل‌ها و تقاطع‌هایی در بسیاری از شهر‌های دنیا هستیم و در خیلی از شهر‌ها نیز شاهد احداث پل‌ها و تقاطع‌هایی هستیم، اینکه کدام تصمیم درست است و بر اساس کدام تصمیم باید حرکت کرد، به مبانی نظری طراحی ابتدایی مباحث شهری بازمی‌گردد و به اینکه نظریه شهرسازی را از کدام مسئله یا مبانی اندیشه‌ای نشأت می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: زمانی که به مبانی توجه نمی‌شود در بازه‌های مختلف با اختلاف روبرو می‌گردیم و در بازه‌های مختلف شاهد فاصله بین اجرا و هزینه‌های شهری هستیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این همایش چندین هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: آنچه امروز برای ما اهمیت و ظرفیت آن در مجموعه شورا و شهرداری وجود دارد، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها است، زیرا قرار است در آینده، شهر توسط همین دانشجویان مدیریت شود، بنابراین باید فاصله بین دانشگاه و مجموعه تصمیم‌گیر شورا کاهش یابد تا قطعاً با تصمیم‌گیری بهتری بتوانیم شهر را اداره کنیم.

سلطانی با بیان اینکه این همایش می‌تواند شروعی برای ارتباط بین دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری باشد، گفت: این ارتباط موجب می‌شود تا طراحی‌های پایدار شهر در آینده مجدد دچار تغییر و چالش‌های متعدد مدیریتی و موجب تغییر و چالش‌های متعدد اجرا و طراحی نشود و شهر در مسیری مناسب به‌ویژه در حوزه شهرسازی حرکت کند.

او گفت: حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی به‌عنوان یک حوزه مادر در شهر داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مجموعه شورا این آمادگی را دارد که از ظرفیت دانشجویان و دانشگاه بهره‌مند شود تا دانشجویان نیز مباحث شهری را به‌صورت عملی تجربه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار