راه اندازی ۵۰ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌های کشور

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: برای هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، دانشجویان، مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور راه اندازی شده است.

 سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در آیین دومین همایش بین‌المللی موتور‌ها و ژنراتور‌های الکتریکی گفت: از طریق این مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، دانشجویان طی تعامل با صنایع مختلف با مشاغل آشنا می‌شوند.

او افزود: در کنار مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، به طور میانگین ۱۰۸ دوره مهارت افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم ادامه داد: فرایند توانمندسازی دانشجویان و اینکه در کنار تحصیل با حوزه کاری و شغلی آشنا شوند می‌تواند به اشتغال مناسب آن‌ها بینجامد.

سیف بیان کرد: چالش‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، صنعت، محیط زیست و انرژی در کشور وجود دارد که برطرف نمودن آن‌ها بر پایه علم و دانش است.

او تصریح کرد: طی سال‌های گذشته وزارت علوم علاوه بر شاخص مقالات به موضوع آموزش مهارت ها، تعداد قرارداد‌های ارتباط با صنعت و پایان نامه و رساله‌های تاثیرگذار و تقاضامحور بودن توجه ویژه‌ای نموده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تأکید کرد: حضور صنایع در محیط دانشگاهی ضروری است چرا که دانشجویان با واقعیت محیط کار آشنا می‌شوند و مهارت‌های شغلی آن‌ها ارتقا می‌یابد.

سیف بیان کرد: با توجه به شرایط مختلف دانشگاه‌ها و گستره جغرافیایی باید روش‌ها و الگو‌های مختلفی باید برای ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاهی شکل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.