معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

آذربایجان شرقی باید پیشران فناوری و نوآوری باشد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از توانمندی‌های انسانی و شرکت‌های دانش بنیان باید پیشران حوزه فناوری و نوآوری کشور باشد.

آقای سالاریه در دیدار با استاندار نقش و جایگاه  استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و نوآوری را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و گفت: این استان می‌تواند پیشران فعالیت‌های این حوزه باشد و ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران فعالیت‌های پژوهشکده رانشگر‌های فضایی آذربایجان شرقی را نمونه‌ای از توانمندی‌های این استان در رابطه با فناوری‌های جدید برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های مدیریت ارشد استان شاهد توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز و نقش آفرینی آن در ارتقای صنعت فضایی کشور باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اهتمام مدیریت استان بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: توسعه این شرکت‌ها ضرورت توسعه کشور و استان است.

آقای عابدین خرّم اظهار کرد: ما به دنبال همگرایی و هم‌افزایی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان هستیم و به ورود بخش خصوصی به این حوزه نیز باور قلبی داریم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و دولت چهار ضلع اصلی حوزه فناوری و دانش‌بنیان هستند اضافه کرد: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان شرقی با مشارکت همه این بخش‌ها جزو فعال‌ترین ستاد‌های کشور است.

آقای خرّم از راه‌اندازی کارخانه نوآوری به عنوان بستری برای همگرایی فعالان و بازیگران اصلی این حوزه نام برد و با اشاره به انعقاد قرارداد راه‌اندازی این کارخانه گفت: توسعه دانش‌بنیان برای مدیریت ارشد استان یک اولویت است که می‌تواند اقبال فعالان این حوزه را به دنبال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار