۷ تندیس و چهار دیپلم افتخار ارمغان معلولین سمنانی از جشنواره سراسری تئاتر

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از کسب ۷ تندیس و چهار دیپلم افتخار توسط معلولین این استان در جشنواره ملی تئاتر افراد دارای معلولیت خبر داد.

منطقی در آیین استقبال از هنرمندان معلول بااعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت برگزار و معلولین هنرمند استان سمنان ۷ تندیس، چهار دیپلم افتخار و ۱۰ لوح تقدیر ازاین رویداد هنری دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: جشنواره سراسری تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت کاسپین به دنبال برنامه های یکپارچه سازی و تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ دسترسی به امکانات فرهنگی برای همگان، ایجاد تعادل، تبادل تجربیات و اطلاعات و دستیابی به تازه ترین دستاوردهای نمایشی افراد دارای معلولیت برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش کودک و نوجوان، عروسکی و همچنین مسابقات نمایشنامه نویسی برگزار و هدف از برگزاری این جشنواره برابر سازی فرصتها در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی هنری برابر ارتقائ سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و تشویق به آفرینش های هنری توسط سازمان بهزیستی اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: از استان سمنان ۱۲ اثر در مرحله بازخوانی توسط مراکز توانبخشی به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از مرحله بازبینی همزمان با ایام الله دهه فجر، دو اثر به ترتیب اتل متل یه خرگوشی از مرکز توانبخشی دختران بالا ۱۴ سال الزهرا از شهرستان دامغان و نقاشی بزرگ ریزه از مرکز توانبخشی جسمی، حرکتی مهرآفرین از شهرستان دامغان موفق به حضور در جشنواره کشوری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.