پیوند موفقیت آمیز کلیه بانوی ۵۴ ساله در همدان

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی گفت: یازدهمین عمل پیوند کلیه در سال ۱۴۰۱ در مرکز آموزشی، درمانی شهید بهشتی همدان با موفقیت انجام شد.

دکتر سیدمهدی حسینی افزود: روز گذشته -سه‌شنبه ۹ اسفندماه- یازدهمین عمل پیوند کلیه در سال جاری توسط تیم پیوند کلیه این مرکز با موفقیت انجام شد.

او گفت: بیمار خانم ۵۴ ساله‌ای بود که سال‌ها به علت نارسایی کلیه تحت درمان دیالیز قرار داشت که با مهیا شدن شرایط و مشخص شدن داوطلب برای اهدای کلیه، این عمل با موفقیت انجام شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از انتقال عفونت به بیماران تقریباً انجام عمل‌های پیوند کلیه متوقف شده بود که خوشبختانه از دی ماه ۱۴۰۰ و به دنبال کاهش آمار ابتلا به کرونا انجام عمل‌های پیوند با جدیت در دستور کار قرار گرفت که موجب نجات جان ۱۲ نفر از هموطنانمان شد.

حسینی گفت: از مردم استان درخواست داریم تا با رضایت به اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، در ثواب معنوی و اُخروی این عمل خدا پسندانه شریک باشند و امیدواریم فرهنگ اهدای عضو بیش از پیش در جامعه نهادینه شود تا شاهد از دست دادن هیچ هم‌وطنی به علت نیاز به عضو نباشیم.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
سلام من میخام کلیه خودرا بفروشم کجابایدبرم وچ کارهایی باید انجام بدم