شرکت های دانش بنیان نقشه راه سرمایه گذاران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدایت جریان نقدینگی و سرمایه‌گذاری استان به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در آئین افتتاحیه اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور و دانش‌بنیان گفت: باید جریان نقدینگی و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور هدایت شود.

او افزود: در اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی ۹۷ لایه اطلاعاتی از حوزه‌های مختلف معرفی شده که برای سرمایه گذاران مفید خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نیاز‌های فناورانه خراسان جنوبی در همه بخش‌ها از جمله تولید و صنعت باید احصا شود تا در گام بعدی بتوان با کمک جامعه نخبگانی مشکلات را رفع کرد، افزود: یک از اهداف خاص رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور برقراری تعامل بین جامعه نخبگان و سرمایه‌گذاران است.

او با بیان اینکه اگر ایده‌های فناورانه مورد حمایت قرار نگیرد، خطر فرار ایده از استان و کشور وجود دارد، افزود: از این جهت توجه به این گونه طرح‌ها از خروج ایده‌های ناب نخبگانی جلوگیری می‌کند.

اشرفی یادآور شد: اگر ایده‌های فناورانه مبتنی بر نیاز روز جامعه ارائه شود بدون شک سرمایه‌گذاران ما نیز هدفمند و عملیاتی در این حوزه ورود پیدا می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر با هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف گام برداریم می‌توانیم نسبت به رفع مشکلات خوشبین باشیم، گفت: امیدواریم آینده خوبی برای جوانان نخبه ما رقم بخورد.

گفتنی است؛ اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور و ارائه نیاز‌های فناورانه صنعت به همت بسیج علمی خراسان جنوبی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف صبح امروز سه شنبه نهم اسفند آغاز به کار کرد.

ارائه ۱۰ طرح اولویت‌دار به صورت کنفرانسی، مذاکرات سرمایه‌گذاری، برپایی نمایشگاه از محصولات دانش بنیان و ارائه نیاز‌های اولویت‌دار فناورانه صنعت از برنامه‌های این رویداد است.

شبکه تأمین زرشک تازه، شکلات فراسودمند عناب، کنسانتره زرشک و عناب بدون مواد نگهدارنده، تولید پانسمان دیابتی نانو نقره بر پایه سلولز، تولید کود بیولوژیک زعفران، محصولات مراقبت از پوست و مو و گرانول و … از جمله طرح‌ها و ایده‌هایی است که در این رویداد ارائه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.