کارگردان «مثلث غم»؛ رئیس هیئت داوران کن هفتاد و ششم

«روبن اوستلوند» به عنوان رئیس هیئت داوران هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن انتخاب شد.

به نقل از اسکرین دیلی، «روبن اوستلوند»، فیلمساز سوئدی که توانست برنده دو نخل طلا برای فیلم‌های «مثلث غم» (Triangle of Sadness) در سال گذشته و «مربع» (The Square) در سال ۲۰۱۷ شود، روز سه شنبه به عنوان رئیس هیئت داوران هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

«روبن اوستلوند»، فیلمسازی است که شهرتش به خاطر طنز‌های اجتماعی تلخ و تاریکش است و در همه این سال ها، توانسته است یکی از اعضای ثابت جشنواره کن باقی بماند.

او اولین بار در سال ۲۰۰۸ با فیلم «غیر داوطلبانه» و در سال ۲۰۱۴ نیز، با «فورس ماژور» راهی کن شد و به خاطر همین فیلم توانست برنده جایزه بزرگ هیئت داوران شود.

فیلم «مثلث غم» که جدیدترین فیلم این فیلمساز سوئدی است برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اصلی نامزد نود و پنجمین دوره جوایز اسکار است و اوستلوند، سومین فیلمسازی است که پس از «فرانسیس فورد کاپولا» و «امیر کوستوریکا» موفق به دریافت دو جایزه نخل طلای کن شد و توانست یک سال پس از دریافت این جایزه، عهده دار ریاست هیئت داوران این جشنواره شود.

«روبن اوستلوند» با بیان این که خوشحال و مفتخر است که به او اعتماد شده و این سِمت به او داده شده است، گفت: «هیچ جای دنیای سینما، هیجان به اندازه وقتی نیست که فیلم‌های بخش مسابقه در جشنواره روی پرده می‌روند و این افتخاری است که بتوان به همراه مخاطبان حرفه‌ای کن، بخشی از این اتفاق بود و صادقانه می‌گویم که فرهنگ سینما در مهم‌ترین دوره خود قرار دارد و بنده، کارکرد اجتماعی سینما را به همکارانم در هیئت داوران این جشنواره یادآوری خواهم کرد چراکه یک فیلم خوب با تجربه جمعی ارتباط دارد و ما را ترغیب می‌کند تا درمورد آن چه که دیده ایم صحبت کنیم.»

گفتنی است که قرار است هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ می‌سال ۲۰۲۳ برابر با ۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار