بهره برداری از پنجمین سامانه توزیع حین حرکت استان کرمانشاه

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه گفت : پنجمین سامانه توزیع حین حرکت استان کرمانشاه در محور بیستون به کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

عمران قیاسی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه گفت : سامانه توزین در حین حرکت از آسیب رسیدن به راه‌ها به‌عنوان سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حجم عظیمی از خرابی راه‌ها به علت عبور وسایل نقلیه با تناژ بالا است که با این سامانه تخلفات اضافه تناژ شناسایی و از آسیب رسیدن به سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.

قیاسی تصریح کرد: مهمترین ویژگی سامانه توزین در حین حرکت کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف است که این امر مزایایی، چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه گفت: سامانه مذکور با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به پلیس راه اطلاع می‌دهد.

قیاسی تصریح کرد: این سامانه با دقت کامل قادر است ناوگان فاقد بارنامه را از طریق مقایسه اطلاعات پلاک در بانک اطلاعات بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شناسایی و برای اعمال قانون جهت مبادی نظارت و کنترل بارنامه ارسال کند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه افزود: شناسایی تخلفات تخطی از سرعت مجاز انواع خودرو‌های عبوری و نمایش تصویر واضح رانندگانی که کمربند ایمنی خود را نبستند از دیگر ویژگی‌های این سامانه است که به مرور زمان سبب پیشگیری از بروز بسیاری از تخلفات می‌شود.

قیاسی افزود: ۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف هوشمند، پنج دستگاه توزین حین حرکت و ۸۲ دستگاه تردد شمار در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه و ۳۳ دوربین نظارتی به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند و وظیفه ثبت تردد در جاده‌های استان کرمانشاه و خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای را انجام می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار