بازدید از گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی رایگان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از امکان بازدید رایگان افراد از گنجینه تنوع زیستی استان تا ۱۳ اسفند امسال خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به مناسبت گرامیداشت روزجهانی حیات وحش، گنجینه تنوع زیستی استان از فردا به صورت رایگان برای بازدید عموم مردم دایر است، گفت: تعدادی از گونه‌های جانوری موجود در مناطق حفاظت شده استان به صورت تاکسیدرمی در این فضا جمع آوری و در قالب ساخت دیوراما یا بازسازی زیستگاه‌ها در قالب ماکت آماده سازی شده است.

او افزود: در این گنجینه، زیستگاه‌های مختلف استان شامل زیستگاه کوهستان مانند منطقه حفاظت شده شاسکوه، زیستگاه تپه ماهور درمیان، زیستگاه دشتی مانند منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی حیدر در بشرویه، زیستگاه کویری منطقه حفاظت شده مظفری فردوس و زیستگاه تالابی مانند تالاب کجی نمکزار نهبندان ایجاد شده است.

به گفته حاتمی ایجاد تمام عناصر موجود در زیستگاه‌ها مانند وضعیت توپوگرافی گیاهی و چشم انداز آن، گونه‌های جانوری موجود در آن و پوشش زیستگاه نیز به صورت تاکسیدرمی در معرض دید عمومی قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: این گنجینه به عنوان آرشیو علمی می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف دانشجویان، دانش آموزان، کودکان، محققان و پژوهشگران استان قرار گیرد.

او با بیان اینکه گنجینه تنوع زیستی استان به صورت دائمی در این اداره کل راه اندازی شده است، گفت:عموم مردم می‌توانند برای بازدید رایگان از این گنجینه تنوع زیستی از فردا نهم اسفند تا روز یکشنبه سیزدهم اسفند از ساعت ۹ تا ۱۳ به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی واقع درخیابان شهید محلاتی، جنب سرپرستی بانک ملت مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار