استاندار:

برنامه ریزی‌های فرهنگی نوروز باید جدید و مبتکرانه باشد

فاطمی گفت: نوروز از جنس تحول بوده و برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های فرهنگی نوروز باید جدید، مبتکرانه و تحولی باشد.

فاطمی استاندار یزد در دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن در نوروز ۱۴۰۲، فرصتی بزرگ برای اقدامات نوآورانه و مبتکرانه به وجود اورده که با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان می‌توانیم نوروزی به یادماندنی و متفاوتی را رقم بزنیم.

او افزود: نوروز از جنس تحول بوده و برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های فرهنگی نوروز باید جدید، مبتکرانه و تحولی باشد.

استاندار با اشاره به بسته تدوین شده تحت عنوان «ویژه برنامه‌های فرهنگی رمضانیه»، اظهارداشت: این بسته سیاستی، باید تکمیل و متولی اجرای هر برنامه و دستگاه‌های مرتبط با آن مشخص شود.

فاطمی مبادی ورودی به استان شامل فرودگاه، راه آهن، ترمینال و ورودی‌های زمینی، را نماد زیبایی استان دانست و بر تهیه بسته ویژه‌ای برای فضاسازی و زیباسازی آن‌ها تاکید کرد.

او با بیان اینکه یزدی‌ها از دیرباز به میهمان نوازی شهره و زبانزد هستند، خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی طرح‌های نوروزی باید اخلاق مدارانه نسبت به ایفای وظایف قانونی خود اقدام نمایند.

آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی ویژه دو بهار درشهرستان‌های استان یزد گفت: مهمترین این برنامه‌ها ویژه برنامه افطار تا سحر، ختم خوانی و جزخوانی در اماکن تفریحی و گردشگری است.

او افزود: رعایت دستورالعمل‌ها نحوه سرو غذای میهمانان و مسافران، انتخاب روز شهرستان‌ها، نحوه اطلاع رسانی به مسافران، ایمنی راه‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌ها از جمله موضوعاتی که در این نشست در مورد آن برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.