بهره مندی بیش از ۳۰۰۰ مددجوی تهرانی از خدمات حقوقی

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان تهران از بهره مندی بیش از ۳۰۰۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات حقوقی توسط وکلای نیکوکار در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

ولی اله محمدی با تبریک روز وکیل مدافع از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد،  اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای ارائه خدمت به مددجویان تحت حمایت ارائه مشاوره و خدمات حقوقی و قضایی است.

رئیس اداره حقوقی و امور نماینگان کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری چهار میز حقوقی در سطح استان تهران برپا شده است، افزود: ۲۸ وکیل نیکوکار با کمیته امداد در استان تهران همکاری دارند و در همین مدت زمان بالغ بر ۳ هزارو ۲۰۰ مددجو از خدمات حقوقی رایگان ارائه شده توسط وکلای نیکوکار بهره‌مند شده اند.

وی، تصریح کرد: این خدمات شامل مشاوره حقوقی و تنظیم اظهارنامه، شکوائیه، دادخواست، لایحه شرکت در جلسات دادگستری و اعلام وکالت در پرونده‌های قضایی از سوی وکلای معاضدت و نیکوکار است.

محمدی ادامه داد: این اقدامات یا توسط وکلای نیکوکار و یا از طریق معرفی به کانون توسط وکلای عضو به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره حقوقی و امور نماینگان کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های کمیته امداد در استان تهران برای مددجویان، مشاوره و خدمات حقوقی و قضایی است؛ مشکل حقوقی مددجویان در بسیاری موارد از طریق کمک وکلای نیکوکار حل می‌شود و موجب احقاق حق آن‌ها شده و آرامش را به آن‌ها بر می‌گردانند.

وی یادآور شد: پرونده‌های مربوط به مطالبه وجه، حصر وراثت و امور خانوادگی بیشترین موضوعات مرتبط با خدمات حقوقی و قضایی مددجویان تحت حمایت این نهاد را شامل می‌شود؛ بنابراین گزارش؛ روز ۷ اسفند ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا با پافشاری دکتر محمد مصدق تصویت شد که حالا بعنوان روز استقلال کانون وکلا و بزرگداشت روز وکیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار