رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان:

دولت به بازار اجاره بهای اصفهان، به سرعت ورود کند

حجازی گفت: بازار اجاره بها در کلان شهر‌هایی مانند اصفهان نیازمند مداخله سریع دولت است.

سیدمهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: بازار اجاره بها در کلان شهر‌هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد نیازمند تدبیر عقلانی و منطقی است و امیدواریم دولت خیلی سریع ورود کند، زیرا می‌تواند روی این بازار اثرگذار باشد.


او با بیان اینکه در صورت کم توجهی دولت به بازار اجاره‌بهای سال آینده، گروه ضعیف جامعه برای تامین مسکن قطعا به چالش بر می‌خورند گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، احتمال رشد اجاره‌بها وجود دارد، ولی دولت می‌تواند با تعیین کف و سقف اجاره‌بها مانند دوران کرونا به یاری مستاجران بیاید.


رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: بازار اجاره‌بها بر خلاف بازار‌هایی مانند ارز قابلیت کنترل بیشتری دارد. شاید نتوانیم در بازار خرید و فروش مسکن، دلار، طلا یا سکه برای قیمت‌ها یک قاعده و خط‌کش تعریف کنیم، ولی در بازار اجاره بها دولت می‌تواند کف و سقف تعیین کند.


حجازی تجربه کنترل اجاره بها در دوران کرونا را موفق ارزیابی کرد و افزود: تعیین سقف افزایش قیمت اجاره بها در سال‌های گذشته شاید مشکلاتی داشت، ولی قطعا آثار مثبتی هم روی قیمت‌ها داشت و اگر کمترین اثر مثبت را هم در گذاشته باشد باید شاکر باشیم.


به گفته او، اگر رویه سال‌های گذشته ادامه داشته باشد دولت برای سال ۱۴۰۲ نیز سقف افزایش قیمت اجاره در کلان‌شهر‌ها را ۲۵ درصد اعلام کند.

برچسب ها: اجاره بها ، کرونا ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.