الزام گرفتن معاینه فنی برای خودروهای با عمر بیش از ۴ سال

رئیس مرکز فرماندهی کنترل انتظامی مازندران از الزامی بودن گرفتن معاینه فنی خودرو برای خودرو‌های با عمر بیش از ۴ سال است خبر داد.

سرهنگ دوم انتظامی سید محمد باقر رضایی رئیس مرکز فرماندهی کنترل انتظامی مازندران با بیان اینکه گرفتن معاینه فنی خودرو برای دارندگان وسیله نقلیه‌ای که عمر  خودرویشان بیش از ۴ سال است الزامی است، گفت: این موضوع شامل همه ماشین‌ها داخلی و خارجی است و سرپیچی از آن موجب جریمه خودرو از سوی پلیس  راهنمایی و رانندگی خواهد شد.

او افزود: شهروندان می‌توانند برای گرفتن معاینه فنی به نزدیک‌ترین مرکز اخذ معاینه فنی محل سکونت شان مراجعه کرده و نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

رضایی با اشاره به اینکه مراکز اخذ معاینه فنی در بدو ورود خودرو، نسبت به ثبت مشخصات خودرو از جمله پلاک با دوربین‌های مخصوص اقدام می‌کنند، گفت: بازرسی ظاهری خودرو، آزمون آلایندگی خودرو، آزمون کمک فنر ها، بررسی ترمز ها، بررسی سیستم تعلیق و آزمون چراغ‌ها از جمله اقدامات این مراکز است.

او افزود: در صورت تایید معاینه فنی نسبت به صدور گواهینامه یکساله برای خودرو‌های سواری خصوصی و دولتی سبک، ۶ ماهه برای خودرو‌های عمومی سبک و سنگین با عمر کمتر از ده سال و سه ماهه برای خودرو‌های عمومی سبک و سنگین با عمر بیشتر از ۱۰ سال اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار