بیش از ۴ هزار مدرسه در خوزستان زیر پوشش طرح توانمندسازی اجتماعی قرار گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۴ هزار و ۳۰۳ مدرسه در خوزستان زیرپوشش طرح توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان قرار گرفته‌اند که این میزان معادل ۶۰ درصد مدارس استان است.

مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان امروز در کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان گفت: طرح توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان با هدف افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح استان همزمان با کشور در حال اجرا است.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح نماد در آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: طرح نظام مراقبت اجتماعی یکی از طرح‌های کلیدی وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های همکار است که در راستای حمایت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۳۰ درصد معادل ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است، گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقای آگاهی‌های خانواده‌ها در ارتباط با این آسیب‌ها است که باید به صورت ویژه در دستور کار کمیته فرهنگی پیشگیری قرار گیرد.

آقای حمیدی نژاد می‌گوید: استفاده از ظرفیت فعالیت‌های ورزشی سالم برای هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت‌های مفید و اثربخش نیز یک رویکرد خوب فرهنگی است.

او  با اشاره به نیاز‌های به روز دانش آموزان در حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، نخستین خانه کانون یاریگران زندگی در استان خوزستان و شهر اهواز راه اندازی می‌شود تا خدمات این طرح هرچه بیشتر و بهتر به مخاطبان ارائه شوند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان معادل یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.