۱۵ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به زراعت چوب اختصاص یافت

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۱۵ هکتار از اراضی این شرکت به کشت صنوبر در قالب زراعت چوب اختصاص یافت.

قاسم محمدی گفت: امسال با تسطیح اراضی و آماده سازی ۱۵ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با هدف بهره برداری بهینه از اراضی بایر، لم یزرع و تپه ماهور در داخل شهرک شهید آیت الله غفاری و بخش ۹ زراعی، تحت عنوان طرح فدک به کاشت صنوبر اختصاص یافت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال و با تأمین نهال صنوبر از نوع رقم نیگرا و سالار از اداره منابع طبیعی و مرکز تحقیقات کشاورزی، عملیات زراعت چوب در این شرکت مورد توجه قرار گرفته و در صورت بهره‌وری بیشتر میزان کشت زراعت چوب به ۵۰ هکتار افزایش می‌یابد.

محمدی بیان کرد: زراعت چوب و توسعه صنایع وابسته علاوه بر استفاده بهینه از اراضی شیب دار شرکت به اشتغالزایی کمک نموده و افزون بر آن نقش مهمی در تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی دارد که می‌تواند، منبع درآمد مهمی برای شرکت باشد.

او گفت: صنوبر از درختان سریع الرشدی است که کاربرد‌های مختلفی در صنایع جعبه سازی، مبلمان، کبریت سازی، صنایع کاغذ، نئوپان، درب و پنجره و خراطی دارد و بعد از طی چند سال که به رشد کافی رسید، فروش آن درآمد سرشاری را عاید این بنگاه اقتصادی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه زراعت چوب در اراضی این شرکت با هدف بهره‌برداری بهینه از اراضی و اشتغال‌زایی در منطقه توسعه می‌یابد افزود: کاشت صنوبر در این بنگاه اقتصادی حرکت خوبی در استفاده از زمین‌های لم یزرع و تپه‌ماهور محسوب شده که توسعه آن علاوه بر ظرفیت اشتغالزایی، در افزایش درآمد شرکت نیز موثر خواهد بود.

بهره‌وری کشت غلات در کشت و صنعت افزایش یافت

محمدی گفت: با وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها میزان تولید محصولات در استان کاهش یافته، اما در کشت و صنعت مغان راندمان تولید در غلات افزایش یافته و ضروری است با تکمیل زنجیره تولید در این مجموعه برای سال زراعی آینده برای افزایش بیشتر تولید به ویژه گندم تلاش شود.

او همچنین از ایجاد نهالستان و باغ مادر با هدف توسعه باغ جدید و بازسازی و نوسازی باغات در این شرکت خبر داد و افزود: وضعیت باغ‌های این شرکت نسبت به ۱۵ سال پیش مطلوب نیست و برای نوسازی باغات کشت و صنعت با بهره گیری از مشاوران زبده، مطالعاتی برای ساماندهی این باغ‌ها بویژه احداث نهالستان و باغ مادر شروع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.