مقام انگلیسی:

پیشنهاد ناتو باید انگیزه ورود اوکراین به مذاکرات را تأمین کند

وال استریت ژورنال نوشت نشست آتی ناتو باید به اوکراین پیشنهادی بدهد که انگیزه ورود به مذاکرات را داشته باشد.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفتند که باید به مذاکرات صلح اهتمام داشته باشد.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام انگلیسی نوشت: «نشست آتی ناتو باید به اوکراین پیشنهادی بدهد که انگیزه ورود به مذاکرات را داشته باشد.»

وال استریت ژورنال نوشت به گفته مقامات آگاه توافق بین ناتو و اوکراین یک نیروی نظامی را برای جلوگیری از هرگونه حمله آینده روسیه تضمین می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرده است اوکراین تعداد قابل توجهی نیروی نظامی و ادوات جنگی و توپخانه در مرز مشترک خود با ترانس نیستریا جمع آوری کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده که مسکو از این طریق به آمریکا، کشور‌های عضو ناتو و متحدان اوکراین هشدار می‌دهد تا از هرگونه ماجراجویی در این منطقه پرهیز کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که روسیه از هر راه ممکن به دنبال حل و فصل مسائل موجود از طریق مذاکره است، ولی نباید شک داشت که مسکو به هرگونه تحرکی علیه خاک خود پاسخ صریح و روشن خواهد داد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این مدعی شده است: «اگر همه شرکای اوکراین به تکلیف خود عمل کنند پیروزی اجتناب‌ناپذیر است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار