افزایش مخارج مصرف کنندگان در آمریکا رکوردی جدید به ثبت رساند

مخارج مصرف کنندگان در آمریکا در ماه ژانویه و در بحبوحه افزایش دستمزد‌ها به بیشترین میزان خود در ۲ سال گذشته رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ تورم در آمریکا بار دیگر افزایش داشته و این امر به ترس بازار‌های مالی بر ادامه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی تا تابستان امسال نیز افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش وزارت بازرگانی که امروز جمعه منتشر شد نشان داد که رکود اقتصادی در آمریکا به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش داشته است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند سیاست‌های پولی سخت‌تر هنوز به طور کامل بر مصرف کنندگان در آمریکا تأثیرگذار نبوده و بانک مرکزی آمریکا برای کاهش تقاضای کل راه طولانی در پیش دارد.

هزینه‌های مصرف کنندگان که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا را تشکیل می‌دهد، در ماه گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشته است که این بزرگترین میزان افزایش از مارس ۲۰۲۱ تا به امروز بوده است.

پیش‌تر اقتصاددانان آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند هزینه‌های مصرف کنندگان در آمریکا ۱.۳ درصد افزایش داشته باشد.

این در حالی است که صورتجلسه نشست اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد علائم کاهش تورم در این کشور وجود دارد، اما به اندازه‌ای نیست که به این بانک اجازه دهد سیاست‌های سخت پولی را کاهش دهد.

بر اساس این سند، نرخ تورم آمریکا «بسیار بالاتر از» هدف ۲ درصدی فدرال رزرو باقی مانده و بازار کار این کشور با مشکلات بسیاری مواجه است و این امر همچنان به افزایش دستمزد‌ها و قیمت‌ها کمک می‌کند.

در صورت جلسه این نشست آمده است: «شرکت‌کنندگان خاطرنشان کردند که داده‌های تورمی که در ۳ ماه گذشته دریافت شده است، نشان‌دهنده کاهش خوشایند سرعت ماهانه افزایش قیمت‌ها بود»، اما تأکید کردند که شواهد بیشتری برای تثبیت (روند نزولی) در طیف وسیع‌تری از قیمت‌ها لازم است تا اطمینان حاصل شود که تورم رو به کاهش است.

به گفته این بانک، افزایش نرخ‌های بانکی ضروری خواهد بود. در این نشست، فدرال رزرو با افزایش مجدد ۲۵ واحدی موافقت کرد و این نرخ را به محدوده هدف ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد رساند.

میزان افزایش نرخ‌های آتی مشخص نشده است و صورتجلسه‌ها نشان می‌دهد که مسئولان در این موضوع اختلاف نظر دارند.

با این حال «جیمز بولارد» رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی، پیشنهاد کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی به این تنظیم کننده فرصت بهتری برای مهار تورم می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم در ایالات متحده در ماه ژانویه تا حدودی کاهش یافت و با نرخ سالانه ۶.۴ درصدی افزایش یافت و نسبت به دسامبر ۰.۵ درصد رشد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
کشور ایران که وضعش گل و بلبل هست اکثر افراد جامعه حتی توانایی بر آوردن کوچکترین نیاز خانواده رو ندارند با این روند زودتر به سرا شیبی نزدیک میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آره دیدی از وقتی ریال تو آمریکا گرون شده ملتش بیچاره شدن
بسه دیگر تبلیغ منفی از خارج برای خوب نشون دادن اوضاع خودمون
آخرین اخبار