کاخ سفید ۲۰۰ فرد و نهاد روسیه و حامیان مسکو را تحریم کرد

کاخ سفید امروز (جمعه) ضمن اعلام کمک‌های نظامی و اقتصادی بیشتر به اوکراین، دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد.

دولت بایدن اعلام کرد همزمان با سالگرد جنگ اوکراین، تعرفه‌ها را بر واردات از روسیه افزایش خواهد داد و شرکت‌هایی را که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده‌اند، هدف قرار خواهد داد.

به گزارش نشریه هیل، بر اساس یک برگه اطلاعاتی کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه مجموعا «۲۰۰ فرد و نهاد، روسی و غیر روسی در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه را که از تلاش‌های جنگی روسیه حمایت می‌کنند» تحریم می‌کنند.

در میان افرادی که هدف قرار گرفته اند، ده‌ها موسسه مالی روسیه و همچنین مقامات و اشخاص ثالثی قرار دارند که به روسیه برای دور زدن تحریم‌های موجود کمک می‌کنند. کاخ سفید اعلام کرد آمریکا همچنین تحریم‌های خود را بر بخش فلزات و معادن روسیه گسترش خواهد داد.

دولت به طور جداگانه صادرات به روسیه را هدف قرار داده و نزدیک به ۹۰ شرکت را مسدود می‌کند. برخی از این شرکت‌ها در چین مستقر هستند و اقلامی ماننده نیمه‌هادی‌ها را تولید می‌کنند. این محدودیت‌ها در واقع شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که ادعا می‌شود برای حمایت از بخش دفاعی روسیه تحریم‌ها را دور زده‌اند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود بایدن اسناد مربوط به افزایش تعرفه‌ها بر روی برخی از کالا‌های وارداتی روسیه به آمریکا را امضا کند. این اقدامات بر بیش از ۱۰۰ فلز، مواد معدنی و محصولات شیمیایی روسیه تأثیر خواهد گذاشت.

به طور جداگانه، وزارت دفاع دور دیگری از کمک به اوکراین را همزمان با سالگرد جنگ اعلام کرد. آخرین بسته شامل چندین سیستم دفاع هوایی جدید، مهمات برای سیستم‌های موشکی، تجهیزات پاکسازی مین و تجهیزات پشتیبانی ارتباطی خواهد بود. کاخ سفید گفت که دولت بایدن همچنین قصد دارد تا ۲۵۰ میلیون دلار کمک اضطراری اضافی برای تقویت شبکه برق اوکراین در نظر بگیرد. آن‌ها همچنین انتظار دارند تجهیزات شبکه انتقال برق را تا اوایل ماه مارس به اوکراین تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هر روز تحریم آخرش هم هیچ خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
پیروزی روسیه یعنی باطل السحر تمام تحریم های امریکایی در سراسر گیتی برای همیشه ی تاریخ بشریت.
آخرین اخبار